چرا توماس ادیسون نمی خوابید

به گزارش ورزش و تندرستی، تهران (پانا) - توماس ادیسون با خوابیدن مخالف بود. در مصاحبه ای که سال 1889 در مجله Scientific American منتشر شد، این مخترع پرانرژی چراغ برق ادعا کرد که هرگز بیش از چهار ساعت در شب نخوابیده است.

چرا توماس ادیسون نمی خوابید

به گزارش زومیت، از نظر ادیسون خواب اتلاف وقت بود. با این حال، ادیسون برای تحریک خلاقیت خود از چرت زدن استفاده می کرد. گفته می گردد که این مخترع درحالی که در هر دست خود توپی داشت، چرت می زد، با این تصور که اگر به خواب برود، گوی ها روی کف زمین بیفتند و او را بیدار نمایند. به این شیوه، او می توانست افکاری را به خاطر بیاورد که وقتی به خواب می رویم، به ذهنمان می آیند ولی اغلب آن ها را به یاد نمی آوریم.

پژوهشگران خواب اکنون می گویند شاید این کار برای ادیسون مزیتی داشته است. مطالعه جدیدی که اخیرا در مجله Science Advances منتشر شده است، گزارش می نماید که دوره کوتاهی از خلاقیت و بینش را در حالت نیمه شفافی داریم که درست زمانی رخ می دهد که دارد خوابمان می برد. این مرحله از خواب، مرحله N1 یا مرحله یک از خواب NREM (خواب بدون حرکت سریع چشم) نامیده می گردد.

یافته ها حاکی از آن است که اگر بتوانیم حالت آستانه ای میان خواب و بیداری را تحت کنترل خود درآوریم (که حالت هیپناگوژیک نامیده می گردد: حالت گذار از بیداری به خواب)، ممکن است ایده های روشن خود را راحت تر به یاد بیاوریم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "چرا توماس ادیسون نمی خوابید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا توماس ادیسون نمی خوابید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید