همدان پایلوت شبیه سازها می گردد

به گزارش ورزش و تندرستی، محمدمهدی شیرمحمدی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه برای افزودن نشاط علمی در دانشگاهها باید موضوع برگزاری جشنوارهها و همایشهای علمی در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: در حوزه شبیهسازی گام های خوبی برداشته شده تا بتوان آن را برندی برای نام همدان کرد.

همدان پایلوت شبیه سازها می گردد

دبیر اجرایی مسابقات ملی شبیهسازی بابیان اینکه وقتی نام رباتیک میآید اسم کاشان و قزوین به ذهن متبادر میگردد که باید در حوزه شبیهسازها نیز در خصوص همدان چنین اتفاقی بیفتد، گفت: افقی برای همدان در نظر گرفته شده تا به عنوان آزمونه در این حوزه شناخته گردد.

وی با تأکید بر اینکه همدان باید در حوزه شبیه سازها حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد، ادامه داد: سال جاری از واژه سمپوزیوم برای ارائه مقالات دریافت شده استفاده می گردد.

شیرمحمدی با بیان اینکه 54 مقاله به سمپوزیوم رسیده بود که پس از ارزیابی و داروی 21 مقاله پذیرفته شد، اعلام کرد: امروز 6 مقاله به صورت شفاهی و باقی به صورت پوستر ارائه خواهند شد.

وی اضافه نمود: مقالات در حوزه شبکه، تجارت، داده کاوی، پزشکی، آموزش، هوش مصنوعی و غیره است.

دبیر اجرایی مسابقات ملی شبیهسازی در ادامه به نشریه بین المللی ECT اشاره نمود و با بیان اینکه دفتر مرکزی این نشریه در کانادا قرار گرفته است و این دو نشریه در ایران و مالزی است، اعلام کرد: حدود 10 تا 15 مطلب علمی در آینده نزدیک در این نشریه ایندکس خواهند داشت.

شیرمحمدی همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد واحد همدان دو دوره میزبان برگزاری همایش شهر الکترونیک بوده است، ادامه داد: همایش سوم شهر الکترونیک سال آینده برگزار می گردد.

وی تاکید نمود: سومین همایش شهر الکترونیک محفلی برای گفتگو رشتههای مختلف است و خروجی علمی و مناسبی برای شهروندان خواهد داشت.

دبیر اجرایی مسابقات ملی شبیه سازی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد واحد همدان حدود یکهزار و 200 تا یکهزار و 300 دانشجوی رشته کامپیوتر دارد، اضافه نمود: دانشجویان دانشگاه در 6 رشته مشغول به تحصیل هستند که دو رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "همدان پایلوت شبیه سازها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همدان پایلوت شبیه سازها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید