مکان هایی که ایرانیان به وجود آن ها افتخار می نمایند

به گزارش ورزش و تندرستی، ایرانیان سراسر جهان با وجود نژادها و گویش های مختلف، نسبت به تاریخ و فرهنگ کشورشان تعصب و غرور زیادی دارند. ایران دارای بناها و منطقه ها دیدنی بسیاری است که شاید نظیر آن ها در جهان وجود نداشته باشد. در ادامه به معرفی 13 مکان تاریخی و طبیعی می پردازیم که مایه غرور و افتخار ایرانیان هستند. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

مکان هایی که ایرانیان به وجود آن ها افتخار می نمایند

کاشان

باستان شناسان معتقدند کاشان محل زندگی قوم ماقبل تاریخ (770 - 1100 قبل از میلاد) بوده که با ایلامی ها ارتباط داشته اند. بعلاوه اعتقاد دارند سه مرد خردمندی که پس از تولد مسیح به ملاقات او در بیت لحم رفتند، سفر خود را از کاشان شروع نموده اند. مسجد و مدرسه آقاعظیم و خانه طباطبایی ها از آثار دیدنی این شهر هستند. شهر زیرزمینی نوش آباد

حرم امام رضا، محبوب ایرانیان

حرم امام هشتم شیعیان یا آستان قدس رضوی، با مساحت 600000 مترمربع، عظیم ترین مسجد دنیا به تعداد می رود که در مشهد، مرکز مذهبی و دومین شهر پرجمعیت ایران واقع شده است. این مکان مقدس سالانه مسلمانان بسیاری را از سراسر ایران به سوی خود می کشاند.

شاه چراغ

شاه چراغ یکی دیگر از اماکن مذهبی ایران است که دو تن از برادران امام رضا به نام های امیر احمد و میر محمد در آنجا به خاک سپرده شده اند. شاه چراغ که در بین شیعیان دوازده امامی محبوبیت فراوانی دارد، به سبب آینه کاری های منحصربه فرد و بی نظیر، در تعداد زیباترین مساجد ایران قرار می گیرد.

بازارها

بازارهای موجود در ایران تنها مکانی برای تجارت و کسب وکار نیستند؛ بلکه نمایی از زندگی اجتماعی و فرهنگی مردم را هم به تصویر می کشند. بازارها در گذشته یاری شایانی به شکل گیری شهرها نموده اند و به نوعی قلب شهر هستند.

برج میلاد

برج میلاد با ارتفاع 435 متر، ششمین برج مخابراتی دنیا است که نمای زیبا و خیره کننده ای به چشم انداز تهران می بخشد.

رشته کوه های البرز

رشته کوه البرز از غرب تا شرق ایران کشیده شده و بخش هایی از مرز آذربایجان، کرانه های ساحلی دریای خزر و استان خراسان را در برمی گیرد. بلندترین کوه ایران یعنی دماوند هم در قلب این رشته کوه واقع شده است.

برای خرید بلیط چارتر هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "مکان هایی که ایرانیان به وجود آن ها افتخار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان هایی که ایرانیان به وجود آن ها افتخار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید