خطاهای استعلام IMEI گوشی از همتا

به گزارش ورزش و تندرستی، کاربران هنگام استعلام شناسه IMEI از سامانه همتا ممکن است با خطا روبرو شوند که این موضوع می تواند به علت اشتباه وارد کردن IMEI، غیبرطرفال شدن آن یا غیرمعتبر بودن آن باشد، اما هریک از این خطاها را می توان برطرف کرد.

خطاهای استعلام IMEI گوشی از همتا

در صورتی که دستگاه تان دو سیم کارته باشد و IMEI دوم آن را وارد ننموده باشید، اینکه شناسه IMEI دستگاهتان، غیرفعال شده باشد، اینکه شناسه IMEI واردشده نامعتبر بوده و امکان ثبت آن وجود نداشته باشد، از جمله مواردی هستند که می توانند هنگام استعلام IMEI از سامانه همتا شما را با خطا روبرو نمایند.

تعداد شناسه های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد. در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با این خطا روبرو می شوید، باید در نظر داشته باشید با وارد کردن شناسه IMEI، سامانه، به صورت اتوماتیک تعداد اسلات (شناسه IMEI)های آن را تشخیص داده و تا زمانی که تمام این شناسه IMEIها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی دهد.

بدین ترتیب اگر دستگاهتان دوسیم کارته است، باید به یاری علامت مثبت سبزرنگ، شناسه IMEI دوم خود را نیز وارد کنید، اما اگر دستگاهتان تک سیم کارته است و این خطا را دریافت می کنید، باید با مرکز پاسخگویی همتا به شماره 096366 تماس گرفته و مشکل را مطرح کنید.

شناسه (IMEI) وارد شده قبلاً در شبکه داخلی کشور ثبت و فعال شده و امکان ورود آن وجود ندارد. اگر با این خطا روبرو شدید، یعنی شناسه IMEI دستگاه شما قبلاً در داخل ایران ثبت شده و بنابراین امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد. برای مثال، اگر شما قبل از آغاز طرح رجیستری، از دستگاهتان در ایران استفاده نموده باشید، به استناد آن، دستگاهتان قانونی شده و در حال حاضر هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و می توانید بدون مشکل از دستگاه خود بهره ببرید.

اما اگر در استعلام اصالت شناسه IMEI دستگاهتان از #7777*، به شما گفته می گردد که دستگاهتان غیرقانونی است و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با این خطا روبرو می شوید، یعنی شناسه IMEI دستگاهتان، قبلاً بنا به دلایلی، غیرفعال شده و هم اکنون امکان ثبت آن نیست. بدین منظور جهت دریافت هدایت دقیق تر درباره این خطا، پس از یادداشت 15 رقم ابتدایی تمام شناسه IMEIهای گوشی خود، با مرکز پاسخ گویی همتا تماس گرفته و مشکل را مطرح کنید.

شناسه دستگاه (IMEI) وارد شده معتبر نیست. این خطا یعنی شناسه IMEI واردشده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد. شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) بستگی دارد و روی جعبه، پشت باتری یا با شماره گیری #06#* از دستگاه، قابل مشاهده است. همچنین بسته به اینکه سیم کارتتان را در کدام یک از اسلات های دستگاه قرار داده باشید، در پیامک هشدار همتا نیز، شناسه IMEI مربوطه ذکر می گردد.

در دستگاه های معتبر، هر چهار شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند. بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاهتان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتماً مطمئن شوید شناسه IMEIهای دستگاهتان را به درستی وارد نموده اید.

کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است. در صورتی که این خطا را دریافت کردید، به دلیل آن است که شناسه IMEI دستگاه شما پیش از برقراری ارتباط برخط گمرگ و همتا، در گمرک ثبت و شناسه پرداخت برای آن فراوری شده ولی بعد از برقراری ارتباط برخط، برای پرداخت عوارض آن اقدام شده است.

با توجه به اطلاعیه گمرک جمهوری اسلامی ایران در زمینه ثبت دستگاه مسافری، اطلاعات دستگاه های این متقاضیان، بعد از آنالیز های لازم، در قالب فایل برای سامانه همتا ارسال خواهد شد و در این صورت، کد فعال سازی از طرف سامانه همتا برای ایشان ارسال می گردد.

اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد. درصورت روبروه با این خطا، می توانید به وسیله help.irica.ir و مراجعه به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران، اقدام به ثبت درخواست پیگیری در گمرک کنید تا درخواست شما آنالیز گردد.

به گزارش ایسنا، طرح رجیستری یا شناسنامه دار کردن تجهیزات سیم کارت خور که در طول سال های گذشته، چندین بار اجرای ناموفقی داشت، بالاخره به صورت کامل برای گوشی ها اجرایی شد و به گفته مسوولان، سهم قاچاق این کالا را به عدد تقریبی صفر رساند. در این طرح، لیست IMEI های وارداتی در مرز گمرکی از بارزگان دریافت شده و در سامانه جامع تجارت ایران ثبت می گردد. در سامانه جامع تجارت، به هر یک از IMEI های وارد شده به کشور، یک کد فعالسازی منحصر به فرد اختصاص داده می گردد. به هنگام خرید تلفن همراه، باید این کد منحصر به فرد در اختیار خریدار قرار گیرد.

خریدار تلفن همراه، برای فعالسازی تجهیز خود، باید شماره IMEI ، کد فعال سازی و شماره تلفن همراه خود را به وسیله یکی از درگاه های ارتباطی (شامل USSD، وب سایت و پیامک) به سامانه همتا ارسال کند. سامانه همتا در صورت تطابق IMEI و کد فعال سازی ارسال شده، دستگاه موردنظر را برای شماره تلفن خریدار فعال نموده و اطلاعات IMEI و شماره سیم کارت خریدار را برای ارائه خدمات مخابراتی به اطلاع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتورهای تلفن همراه می رساند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "خطاهای استعلام IMEI گوشی از همتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطاهای استعلام IMEI گوشی از همتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید