رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت وگو با خبرنگاران: دپوی 10 هزار تن شیرخشک در انبار ها، قیمت شیرخشک کاهش یافت

به گزارش ورزش و تندرستی، مقدسی گفت: با توجه به دپو شدن 10 هزار تن شیرخشک صنایع لبنی و یک میلیون قوطی شیرخشک نوزاد پیگیر دریافت مجوز صادرات هستیم.

رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت وگو با خبرنگاران: دپوی 10 هزار تن شیرخشک در انبار ها، قیمت شیرخشک کاهش یافت

ناصر مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت وگو با خبرنگار ، از مرتفع شدن بخشی از مسائل نهاده های دامی اطلاع داد و گفت: با وجود آنکه در هفته های اخیر، کمبود نهاده دامی به یک وضعیت بحرانی و قحطی تبدیل شده بود، اما از هفته گذشته بخشی از مسائل نقل و انتقال ارز برطرف شد که انتظار می رود با ادامه این روند بازار نهاده های دامی به تعادل برسد.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت هر کیلو ذرت و سویا 150 تومان و جو 100 تومان افزایش یافته است که همین امر موجب شد تا قیمت کلزا، تخم پنبه و یونجه با نوساناتی روبه رو شد.

مقدسی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده شیر خام به بالای 2 هزار و 360 تومان رسیده است، بیان نمود: با توجه به افزایش قیمت تمام شده شیرخام، موضوع را به ستاد تنظیم بازار منعکس کردیم چرا که دامداران در فروش هر کیلو شیرخام حداقل با زیان 360 تومانی روبرو هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ذخایر نهاده های دامی جوابگوی احتیاج دامداران نیست، بیان نمود: ذخایر استراتژیک پشتیبانی امور دام تنها برای روز مباداست و نمی تواند احتیاج کل کشور را تامین کند.

به گفته وی، با توجه به آنکه نرخ نهاده های دامی دربازار آزاد بسیار بالاتر از نرخ مصوب تنظیم بازار است، از این رو این امر در قیمت تمام شده تاثیر بسزایی دارد.

مقدسی ادامه داد: با توجه به آنکه ماشین فراوری دامداران و مرغداران موجود زنده است، بنابراین فراورینمایندگان ناچارند که با هر قیمتی نهاده مورد احتیاجشان را خریداری نمایند، این درحالی است که توزیع نمایندگان، فاکتور مستندی ارائه نمی دهند تا فراورینمایندگان بتوانند ادعایشان را ثابت نمایند و تنها مبلغ بالا بود را به صورت نقدی دریافت می نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 10 هزار تن شیرخشک در کارخانه ها دپو شده است، بیان نمود: قیمت شیرخشک از کیلویی 18 هزار و 900 تومان به 16 هزار تومان تقلیل یافته است که ادامه این روند ضربه مهلکی به فراوری داخل می زند.

وی در انتها ممنوعیت صادرات را عامل اصلی دپو شدن شیرخشک در کارخانه های لبنی گفت و گفت: با توجه به دپو شدن 10 هزارتن شیر خشک صنایع لبنی و یک میلیون قوطی شیرخشک نوزاد پیگیر دریافت مجوز صادرات هستیم، اما هنوز نتیجه ای نگرفتیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت وگو با خبرنگاران: دپوی 10 هزار تن شیرخشک در انبار ها، قیمت شیرخشک کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت وگو با خبرنگاران: دپوی 10 هزار تن شیرخشک در انبار ها، قیمت شیرخشک کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید