چرا سلامت روان بسیاری از بزرگسالان پس از تزریق دوز اول واکسن کرونا بهبود یافته است؟

به گزارش ورزش و تندرستی، این روزها افراد نظرات متفاوتی درباره واکسن کرونا دارند. برخی از افراد معتقدند که همه باید واکسن کرونا را بزنند و از این طریق از خود در برابر این ویروس موذی محفاظت نمایند. برخی دیگر هم از ترس عوارض جانبی خطرناک، از زدن واکسن خودداری می نمایند. آنچه مطالعات نشان می دهند این است که واکسیناسیون کرونا منجر به افزایش سلامت روانی بسیاری از افراد و کاهش نگرانی درباره ابتلا به این ویروس منحوس شده است. این در حالی است که افرادی که واکسن کرونا نزده اند، از لحاظ روانی در شرایط خوبی نیستند.

چرا سلامت روان بسیاری از بزرگسالان پس از تزریق دوز اول واکسن کرونا بهبود یافته است؟

محققان به این نتیجه رسیده اند که واکسیناسیون کرونا باعث شده افراد این امید را پیدا نمایند که سرانجام پاندمی کرونا نزدیک است. در حقیقت واکسن کرونا باعث شده افراد برای مقابله با این ویروس قدرت پیدا نمایند. آیا واکسن کرونا را زده اید؟ آیا بعد از اینکه واکسن زدید، خیالتان راحت شد و آرامش خاطر پیدا کردید؟ نتایج یک مطالعه منتشر شده نشان داد که بسیاری از افراد بعد از دریافت واکسیناسیون کرونا آرامش خاطر را تجربه کردند. امروز در ورزش و تندرستی مگ با ما همراه باشید تا در خصوص رابطه بین واکسیناسیون کرونا و افزایش سلامت روانی صحبت کنیم.

رابطه بین دریافت دوز اول واکسن کرونا و افزایش سلامت روحی

عده زیادی از افراد گزارش نموده اند که بعد از دریافت دوز اول واکسن کرونا کاهش احساس افسردگی و اضطراب را تجربه کردند. نشان داده شده افرادی که واکسن کرونا نزده اند، دچار استرس و اضطراب زیادی هستند. در یک مطالعه محققان به بیش از 8 هزار نفر در استان متحده آمریکا پرسشنامه هایی در رابطه با واکسیناسیون کرونا و شرایط روحی دادند. در این پرسشنامه ها از افراد درباره مقدار استرس و اضطرابشان بعد از دریافت واکسیناسیون سؤالاتی پرسیده شده بود.

محققان پاسخ ها شرکت نمایندگان را تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که دریافت دوز اول واکسن کرونا منجر به افزایش سلامت روانی افراد می گردد. شرکت نمایندگانی که واکسن کرونا زده بودند، چهار درصد کمتر در معرض ابتلا به افسردگی خفیف قرار داشتند. علاوه بر این احتمال ابتلا به افسردگی شدید 15 درصد در آن ها کاهش پیدا کرد. نشان داده شد کسانی که واکسن کرونا نزده بودند، بیشتر از قبل دچار احساس ناراحتی و افسردگی شدند. محققان بعلاوه اسم کردند افرادی که بعد از دریافت واکسیناسیون کرونا آرامش خاطر را تجربه کردند، کسانی بودند که احتمال مرگ یا به شدت مریض شدن در آن ها بالا بود.

آیا واکسیناسیون کرونا باعث بازگشت امید می گردد؟

آینده نامعلوم، از دست دادن شغل، دوری از اعضای خانواده، مرگ عزیزان و… همگی باعث شده اند بسیاری از افراد در زمان قرنطینه دچار افسردگی شوند. محققان اسم می نمایند علت اینکه افراد بعد از دریافت واکسیناسیون کرونا افزایش سلامت روحی را تجربه می نمایند این است که واکسیناسیون به افراد امید می دهد.

ویروس کرونا باعث بیشتر شدن علائم اضطراب، علائم افسردگی و علائم مرتبط با تروما شده است. طی دوران پاندمی کرونا دیدیم که تقریبا همه افرادی که اطرافمان هستند، احساس ناراحتی و اضطراب می نمایند. بعد از ماه ها عدم قطعیت، ناامیدی و ناراحتی به نظر می رسد واکسن کرونا سرانجامی برای پاندمی کرونا باشد.

یکی از محققان بیان می نماید که اضطراب معمولا با از دست دادن کنترل و احساس بی قدرتی در ارتباط است. انجام اقداماتی مانند واکسن زدن می تواند مانند یک پادزهر با احساس بی قدرتی مبارزه کند. در دسترس بودن واکسن کرونا باعث شده افراد خوش بین تر از قبل شوند.

نتایج یک مطالعه آمریکایی نشان داد که افراد در آغاز دوران پاندمی کرونا افزایش قابل توجه فشار روانی را تجربه کردند. واکسیناسیون به علت اینکه نگرانی درباره ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می دهد، منجر به افزایش سلامت روانی می گردد. محققان به این نتیجه رسیده اند که دریافت واکسیناسیون کرونا حتی ممکن است شرایط مالی را هم تغییر دهد. افراد بعد از اینکه واکسن زدند می توانند به شغل خود برگردند و به طور مستقیم با همکاران خود در ارتباط باشند.

کلام سرانجامی

نتایج مطالعات و گزارش های مختلف نشان می دهند که دریافت واکسن کرونا منجر به بهبود سلامت روانی می گردد. اینکه در دوران پاندمی کرونا احساس ناراحتی، ناامیدی، افسردگی و عصبانیت کنید، کاملا طبیعی است، چون دارید به شرایط نابسامان موجود واکنش نشان می دهید. خوشبختانه ادعا می گردد که واکسن کرونا می تواند سرانجامی برای پاندمی دوران کرونا و تمام احساس های منفی ناشی از آن باشد. واکسیناسیون کرونا می تواند به وسیله برگرداندن امید منجر به افزایش سلامت روحی گردد. شما از هواداران واکسن کرونا هستید یا از مخالفان آن؟ علت موافق یا مخالف بودن خود را در بخش کامنت ها با ما و مخاطبان دیگر در میان بگذارید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت ورزش و تندرستی مگ را بخوانید.

منبع: health line

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا سلامت روان بسیاری از بزرگسالان پس از تزریق دوز اول واکسن کرونا بهبود یافته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سلامت روان بسیاری از بزرگسالان پس از تزریق دوز اول واکسن کرونا بهبود یافته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید