پاک سازی محوطه جاده گردشگری سلامت کوه سیر ارومیه

به گزارش ورزش و تندرستی، با همکاری تشکل های مردم نهاد استان آذربایجان غربی، محوطه گردشگری جاده سلامت کوه سیر ارومیه پاک سازی شد.

پاک سازی محوطه جاده گردشگری سلامت کوه سیر ارومیه

به گزارش ورزش و تندرستی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، روز پنجشنبه مورخ 26 مهر 97 هم زمان با شروع هفته تربیت بدنی و ورزش؛ محوطه گردشگری و ابتدای جاده سلامت کوه سیر ارومیه طی مراسمی پاکسازی شد.

بر اساس این گزارش این برنامه که با هدف اشاعه فرهنگ احترام به طبیعت و نظافت اماکن گردشگری توسط اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی ترتیب یافته بود ؛ تعدادی از علاقه مندان به ورزش کوه نوردی و فعالین گردشگری بخش خصوص در کمپینگ گردشگری جاده سلامت واقع در کوه سیر ارومیه حاضر شده و نسبت به پاکسازی و نظافت بخشهایی از آن اقدام کردند.

طرح این موضوع از سوی تشکل مردم نهاد (موسسه جویندگان برنای ارومیه) که در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت دارد پیشنهاد شده بود که با حضور اعضاء این تشکل و همچنین مدیرکل، معاونین و تعدادی دیگر از پرسنل اداره کل انجام شد.

پاکیزگی و نظافت مکانهای گردشگری و تفرجگاهها یک وظیفه عمومی است و نیازمند فرهنگ سازی بیشتر و دعوت از گروههای مردمی برای تشویق به این کار و تبلیغ و تبیین اهمیت موضوع است که در این راستا تشکل­های مردم نهاد فعال در زمینه گردشگری، برنامه ها و فعالیت­های خاصی در طول سال دارند.

ارتفاعات کوه سیر یکی از ارتفاعات مشرف به شهر زیبای ارومیه است که بعنوان تفرجگاه و محلی برای کوه نوردی عمومی مورد استفاده شهروندان است و این اداره کل در دو سال اخیر نسبت به ایجاد زیرساخت­های گردشگری از جمله ساخت آلاچیق ، هموار نمودن راستا ، ایجاد روشنایی و راهنمایی آبهای جاری اقدام نموده و در مجموع کمپینگ جاده سلامت را برای رفاه حال گردشگران و ورزشکاران طبیعت گرد آماد نموده است .

منبع: میراث آریا

به "پاک سازی محوطه جاده گردشگری سلامت کوه سیر ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاک سازی محوطه جاده گردشگری سلامت کوه سیر ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید