رییس مجلس نخجوان :پیغام روابط با ایران دوستی خدشه ناپذیر است

به گزارش ورزش و تندرستی، باکو - خبرنگاران - واصف طالب اف رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان پیغام ایران و جمهوری اذربایجان به دنیا را پیغام دوستی خواند و گفت : کسی قادر به خدشه دار کردن این روابط نیست.

رییس مجلس نخجوان :پیغام روابط با ایران دوستی خدشه ناپذیر است

طالب اف روز آدینه در دیدار خداحافظی منصور آیرم سرکنسول کشورمان در نخجوان از فعالیت و خدمات وی در زمینه تقویت روابط جمهوری آذربایجان و ایران تقدیر کرد.

وی با اشاره به مدال افتخار اعطاء شده از سوی دولت جمهوری خود مختار نخجوان به سرکنسول کشورمان در سال گذشته ، برای وی در ادامه فعالیت دیپلماتیک در دیگر نقاط دنیا آرزوی موفقیت کرد.

سرکنسول کشورمان نیز رابطه ایران و جمهوری آذربایجان از جمله نخجوان در همه زمینه ها را عالی توصیف کرد.

آیرم با مروری بر همکاری های دوره 4 ساله ماموریت خود، از توسعه روابط دو طرف در همه حوزه ها به ویژه همکاری های سیاسی، مالی،تجاری، گمرکی، پزشکی - درمانی، علمی - فرهنگی رضایتبخش و امیدوار کننده خواند.

وی سفر های واصف طالب اف به تهران، تبریز و ارومیه و همچنین دیدارهای مقامات بلندپایه ایران از جمله محمد جواد ظریف وزیر خارجه و استانداران استان های همجوار از نخجوان، دیدگاه مقامات ایران نسبت به این جمهوری را فراتر از نگاه همسایگی و بر پایه دوستی و برادری دانست.

جمهوری خودمختار نخجوان به ترکی آذربایجانی(Naxçıvan Muxtar Respublikası) بخشی از جمهوری آذربایجان بوده که مرکز آن شهر نخجوان است؛ شهر نخجوان 12 کیلومتر مربع وسعت دارد و کل جمهوری از هشت شهر، هشت شهرستان و در حدود 203 روستا تشکیل شده است.

نخجوان در 9 فوریه سال 1924 میلادی به صورت جمهوری خودمختار تأسیس شد؛ این جمهوری خودمختار در جنوب قفقاز و شمال رود ارس واقع شده و از شمال و مشرق به جمهوری ارمنستان از جنوب به ایران و از غرب به ترکیه محدود است.

شبس**خاورم **337 **1917

منبع: ایرنا

به "رییس مجلس نخجوان :پیغام روابط با ایران دوستی خدشه ناپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس مجلس نخجوان :پیغام روابط با ایران دوستی خدشه ناپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید