معین جایزه برای رسانه ها در زمینه حیات وحش و گردشگری

به گزارش ورزش و تندرستی، برای تشویق رسانه ها و ارج نهادن به کوشش هایی که اهالی رسانه در زمینه گردشگری انجام می دهند، جایزه ای به وسیله UNWTO تدارک دیده شده است.

معین جایزه برای رسانه ها در زمینه حیات وحش و گردشگری

به مناسبت روز حیات وحش در 3 مارس، هدف نهایی جایزه رسانه ها (Media Awards) به وسیله سازمان دنیای گردشگری (UNWTO) اعلام شد: مشارکت رسانه ها و رسمیت بخشیدن به فعالیت های روزنامه نگاران در عرصه پوشش اخبار حیات وحش و گردشگری پایدار. هدف UNWTO/Chimelong Initiative، ارتقاء ارزش گردشگری برای محفاظت از حیات وحش و بعلاوه، گنجاندن آموزش در برنامه ادارات گردشگری و رسانه های مربوطه است.

جوایز رسانه های UNWTO / Chimelong کوشش می نماید تا متعهدترین و تامین نمایندگان اصلی اخبار و داستان های مربوط به حفاظت از حیات وحش و گردشگری را بیابد.

دبیر کل UNWTO، زوراب پولولیکاشویلی، گفت:

دخالت رسانه ها به مقدار دخالت دولت ها و بخش خصوصی برای پرداختن به نقش گردشگری به عنوان عاملی برای تشدید محفاظت از حیات وحش مهم است. بسیاری از فعالیت های ما در این حوزه بر منطقه ها آفریقا و آسیا متمرکز شده است. به عنوان مثال، قاره آفریقا یک نمونه منحصربه فرد در خصوص حیات وحش و گردشگری به شمار می آید. حمایت از نقش گردشگری در حفاظت از حیات وحش برای توسعه مالی، اجتماعی و دتیابی به برنامه های اکتشافی و برنامه 2030 در آفریقا بسیار حائز اهمیت است.

UNWTO/Chimelong Initiative سال های 2017 تا 2019 را در نظر می گیرد و هدف آن، جذب ذی نفعان کلیدی مانند رسانه ها و ادارات گردشگری برای ترویج گردشگری پایدار به عنوان وسیله ای برای حفاظت از حیات وحش است. هفت کشور آفریقایی (شامل جمهوری گینه، نیجر، جمهوری کنگو، بوتسوانا، بنین، گابون و جمهوری دموکراتیک کنگو) در سال 2017 میزبان The UNWTO/Chimelong Initiative بودند. از این طریق، بیش از 100 مسئول گردشگری و 50 خبرنگار رسانه ای، ظرفیت ها و دانسته های خود را در خصوص حیات وحش افزایش دادند.

هیئتی از داوران کارشناس بین المللی، برترین کار رسانه ای صورت گرفته برای ترویج حیات وحش و گردشگری را برخواهند گزید.

هیئت داوران جایزه رسانه ها، متشکل از نمایندگان UNWTO، کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های گیاهان وحشی و گیاهان دارویی در معرض خطر (CITES)، مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد و سایت Lonely Planet است.

جان اسکنلون، دبیر کل CITES، گفت:

ما از طرح ابتکاری سازمان UNWTO به مناسبت روز دنیای حیات وحش، برای نشان دادن اهمیت نقش رسانه ها در بالا بردن آگاهی از چگونگی حمایت گردشگری از موضوع حفاظت از حیات وحش، استقبال می کنیم.

روزنامه نگاران می توانند در این خصوص به عموم مردم اطلاع رسانی نمایند و به آن ها آموزش بدهند و به این ترتیب، تغییرات مثبتی در نگرش ما نسبت به گردشگری پایدار و حیات وحش، در میان دولت ها و بخش خصوصی، ایجاد نمایند.

اسکنلون روزنامه نگاران را از سرتاسر دنیا دعوت کرد تا در این مسابقه شرکت نمایند:

با شرکت در جایزه سال جاری رسانه ها در زمینه گردشگری پایدار و حیات وحش، به ما بپیوندید تا به پیشبرد دانش دنیای در زمینه حیات وحش یاری کنیم.

تام هال، مدیر ارشد Lonely Planet و عضو هیئت داوران جایزه رسانه های UNWTO / Chimelong بر نقش گردشگری پایدار در تقویت محفاظت از حیات وحش تاکید می نماید. او می گوید:

خوشحالم که بخشی از فرآیند قضاوت جایزه رسانه های UNWTO / Chimelong هستم؛ چرا که موضوع حفاظت از حیات وحش و حمایت از گردشگری پایدار تاثیراتی مثبت بر آینده سفر خواهد داشت.

جایزه رسانه ها، از پذیرش مقالات، گزارش ها و مصاحبه هایی که بین ماه های ژانویه 2017 تا ژوئن 2018 به موضوعات حیات وحش و گردشگری پایدار می پردازند و به یکی از پنج زبان رسمی UNWTO (انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی و عربی) نگارش شده اند، استقبال می نماید.

مهلت تحویل مقاله، 15 ژوئیه 2018 است. مراسم اهدای جوایز در سپتامبر 2018 برگزار خواهد شد.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com

به "معین جایزه برای رسانه ها در زمینه حیات وحش و گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین جایزه برای رسانه ها در زمینه حیات وحش و گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید