انگیزه های مهم مهاجرت شناخته شد، جذب استعداد ها هدفمند تر می گردد

به گزارش ورزش و تندرستی، مهاجرت های کاری و دانشجویی به ترتیب در شمار مهم ترین اولویت های مهاجرتی قرار دارند و بر همین اساس، سیاست ها و راهبرد های جذب بر مبنای همین الگو ها پایه ریزی می گردد.

انگیزه های مهم مهاجرت شناخته شد، جذب استعداد ها هدفمند تر می گردد

به گزارش گروه دانشگاه ورزش و تندرستی، مهاجرت، پدیده ای است که سبب شده تا بخشی از جمعیت یک کشور به دلایلی از جمله تحصیل، اشتغال، پناهندگی و ... به سمت کشور های پیشرفته رهسپار شوند. فرایندی که در کشور های کمتر پیشرفته، بیشتر دیده می گردد.

سه مقصد محبوب ایرانی ها

آلمان، سوئد و هلند، به ترتیب سه کشوری بوده اند که طبق آخرین آنالیز ها، بیشترین مقدار ایرانی ها را در طول یک سال پذیرش نموده اند.

طبق اطلاعات به دست آمده از رصد خانه مهاجرت ایران، اروپا، یکی از مقاصد اصلی مهاجران ایرانی است. بر همین اساس و طبق آخرین اطلاعات موثق به دست آمده، در سال 2020، آلمان با 152 هزار و 590 نفر، سوئد با 79 هزار و 363 نفر و هلند با 34 هزار و 809 نفر مهاجر متولد ایران، به ترتیب سه کشور با بیشترین جمعیت شهفرایندان ایرانی در اروپا به شمار می فرایند. به عنوان مثال، ایرانیان حاضر در آلمان به ترتیب به دلایلی، چون شرایط کاری، تحصیلی، خانوادگی و پناهندگی، به این کشور راهی شده اند.

مقدار درخواست ویزای شنگن ایرانیان برای کشور آلمان در سال های 2018، 2019 و 2020 به ترتیب 53،657، 56،465 و 11،779 نفر بوده است.

تعداد ویزای شنگن صادرشده ایرانیان برای کشور آلمان به ترتیب در سال های 2018، 2019 و 2020، 42،764، 39،471 و 7،092 ویزا بوده است.

بیش از 83 هزار ایرانی در انگلستان

انگلستان هم که شرایط سخت گیرانه ای برای پذیرش مهاجران از سراسر دنیا دارد، یکی از مراکز موردعلاقه ایرانی ها در زمینه مهاجرت به شمار می رود تا جایی که جمعیت ایرانیان در انگلستان تا خاتمه سال 2020، 83،531 نفر بوده است.

ایرانیان در سال 2020، 1،993 درخواست شهفرایندی به کشور انگلستان داشته اند که به 1،752 نفر از این تعداد، شهفرایندی انگلستان داده شد.

رصدخانه مهاجرت ایران ضمن توسعه پژوهش ها و مطالعات در این حوزه، تصویری روشن از شرایط مهاجرتی و جابه جایی های بین المللی ایرانیان ارائه می دهد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب برنامه همکاری با متخصصان ایرانی غیر مقیم، زمینه را برای جذب و ماندگاری نیروی انسانی متخصص و استفاده از ظرفیت های آنان فراهم نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انگیزه های مهم مهاجرت شناخته شد، جذب استعداد ها هدفمند تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگیزه های مهم مهاجرت شناخته شد، جذب استعداد ها هدفمند تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید