بیکاری گسترده سوغات اتوماسیون در اروپا

به گزارش ورزش و تندرستی به نقل از زد دی نت، نبرد بر سر افزایش بهره وری شغلی باعث شده تا شرکت های خصوصی و نهادهای دولتی هر چه بیشتر در پی استفاده از ربات ها و سیستم های اتوماسیون باشند و البته کند شدن فرایند فراوری مثل و پیری جمعیت هم تمایل به استفاده از سیستم های اتوماسیون را افزایش داده است.

بیکاری گسترده سوغات اتوماسیون در اروپا

آنالیز های فارستر نشان می دهد تا سال 2040 حدود بیست میلیون فرصت شغلی در اروپا با همه گیر شدن سیستم های اتوماسیون از بین می رود و این امر به خصوص حوزه های شغلی همانند خرده فروشی، خدمات غذایی، صنعت اوقات فراغت و خدمات استقبال و میزبانی را تحت تأثیر قرار می دهد.

افرادی که خدمات ساده و تکراری را انجام می دهند به ویژه با افزایش استفاده از خدمات اتوماسیون در معرض خطر قرار می گیرند. این افراد 38 درصد از نیروی کار آلمان، 34 درصد نیروی کار فرانسه و 31 درصد نیروی کار انگلیس را شامل می شوند.

در مجموع 49 میلیون فرصت شغلی در فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس به طور بالقوه در معرض تبدیل شدن به روندهای اتوماسیون هستند و بر اساس برآوردهای فارستر در این صورت کارگران ساده فرصت های کمی برای کاریابی خواهند داشت.

با توجه به اینکه مشاغل میانه و کوچک با کمتر از 50 نیروی کار دوسوم بازار اشتغال اروپا را به خود اختصاص داده اند، بهره وری آنها کمتر از شرکت های بزرگ است و به خصوص این شرکت ها تمایل زیادی به اتوماسیون دارند تا فاصله 40 درصدی را با رقبای بزرگ ترشان پر نمایند.

یک مطالعه پنج ساله در خصوص استفاده از ربات ها در شرکت های فراوریی فرانسوی نشان داد که آنها با کاهش هزینه های نیروی کار بین 4 تا 6 درصد، از سربار فراوری را کاهش می دهند.

رهبران کسب وکار بعلاوه فناوری اتوماسیون را وسیله ای برای پر کردن شکاف های ایجاد شده به دلیل افزایش جمعیت سالخورده اروپا می دانند که فارستر آن را بمب ساعتی جمعیتی توصیف می نماید.

آمارها نشان می دهد تا سال 2050، جمعیت در سن کار اروپا 30 میلیون نفر کمتر از سال 2020 خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بیکاری گسترده سوغات اتوماسیون در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیکاری گسترده سوغات اتوماسیون در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید