استان های شمالی وتهران نقش موثری درنمایشگاه قفقازشمالی خواهندداشت

به گزارش ورزش و تندرستی، انوشیروان محسنی بندپی ظهر دوشنبه در حاشیه نشست مشترک با سفیر روسیه در جمع خبرنگاران حاضر در این نشست گفت: این جلسه بسیار جلسه خوبی بود و شرایطی فراهم شد که بتوانیم هم در کمیسیون مشترک به صورت فعال شرکت کنیم هم در نمایشگاهی که قرار است در قفقاز شمالی برگزار گردد استان های شمالی و تهران نقش مؤثر و فعالی را داشته باشند.

استان های شمالی وتهران نقش موثری درنمایشگاه قفقازشمالی خواهندداشت

محسنی بند پی اضافه کرد: قطعاً این جلسات نقش خوبی را دارند چرا که از این طریق می توانیم یک عمق همه جانبه به روابط مالی تجاری و بازرگانی ببخشیم و می دانیم که کشور ما در ابعاد نظامی فنی و سیاسی با روسیه روابط خوبی دارد و در زمینه مالی نیز می توانیم از پتانسیل هایی که هر دو کشور دارا هستند بهره کافی را ببریم.

استاندار تهران گفت: برای برطرف مشکل حمل و نقل کالاهای تجاری بین دو کشور باید هر دو طرف ایرانی و روسی چاره اندیشی نمایند و لغو ویزا بین 2 کشور می تواند نقطه آغازین رونق صنعت گردشگری بین ایران و روسیه باشد.

وی با بیان اینکه مبادله کالا به کالا می تواند برای آغاز ارتقای روابط بازرگانی بین 2 کشور اثر بخش باشد نیز اضافه کرد: زمینه های ورود ایران به کمیسیون کشورهای اوراسیا می تواند گام دوم بهبود روابط تجاری بین دو کشور باشد از ظرفیت کریدور شمال به جنوب در افزایش حجم مبادلات تجاری بهره بگیریم با نگاهی کارشناسی و در عین حال آسیب شناسانه باید موانع موجود سر راه مبادلات تجاری دو کشور برداشته گردد.

محسنی بندپی گفت: روسیه به عنوان متحد راهبردی جمهوری اسلامی از ظرفیت های منحصر به فردی در مورد سرمایه گذاری های دوجانبه برخوردار است و استان تهران به لحاظ استقرار واحدهای صنعتی و ظرفیت های گردشگری می تواند مقصد خوبی برای سرمای گذاران روسی باشد لذا دو کشور روسیه و ایران می توانند در مورد تبادل تجربیات در زمینه های کشاورزی، صنعت و گردشگری نقش آفرینی نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استان های شمالی وتهران نقش موثری درنمایشگاه قفقازشمالی خواهندداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان های شمالی وتهران نقش موثری درنمایشگاه قفقازشمالی خواهندداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید