چطور در هواپیما راحت بخوابیم؟

به گزارش ورزش و تندرستی، چطور در هواپیما بخوابیم و روش های آن چیست

هیچ کس دوست ندارد که یک روز کامل از سفرش را به این دلیل از دست بدهد که نتوانسته در هواپیما راحت بخوابد. اینکه چطور در هواپیما بخوابیم کار سختی نیست و شما باید به این فکر کنید که اگر استراحت کافی نداشته باشید، شاید خستگی آن در تمام طول سفر همراهتان باشد. حالا خبرنگاران می خواهد در ادامه این متن شما را با روش های خوابیدن در هواپیما آشنا کرده و نکاتی را در رابطه با اینکه چطور در هواپیما بخوابیم مطرح کند. با ما همراه باشید.

چطور در هواپیما راحت بخوابیم؟

بلیط هواپیما برای جایگاه بهتری خریداری کنید

بیایید با راحتترین راه شروع کنیم. بلیط فرست کلاس یا بیزینس کلاس خریداری کنید، البته اگر می توانید از عهده هزینه آن برآیید. ایرلاین ها در ازای مبلغی راحتترین جایگاه و بهترین خدمات خود را در این کلاس های پروازی در اختیار شما خواهند گذاشت اما واقعیت این است که این هزینه طوری نیست که هر کسی بتواند این جایگاه ها را خریداری نمایید. با این حال برخی از هواپیماها در کلاس اکونومی نیز جایگاه هایی دارند که جا پای بیشتری را در اختیار شما می گذارد. با پرداخت هزینه کمتری می توانید از آن ها استفاده کنید و خواب راحتی داشته باشید.

یک نقطه ساکت انتخاب کنید

پژوهشی از طریق ایزی جت نشان داده که بیشتری تقاضا برای انتخاب جایگاه، 7F است که تقریبا در جلوی هواپیما واقع شده و بیشتر به خاطر خارج شدن راحت است. اما اگر در پی آرامش و سکوت هستید از جایگاه های جلو بگذرید، زیرا این جایگاه ها معمولا جایی است که والدین با بچه هایشان انتخاب می کنند و مهمانداران نیز با چرخ های حمل بار مدام از آنجا رد می شوند. بهتر است جایگاه های عقب هواپیما و ترجیحا کنار پنجره را انتخاب کنید.

لباس های گشاد بپوشید

اگر می خواهید راحت بخوابید، در لباس های راحت و گشاد مسافرت کنید. پوشیدن لباس های غیر جذب به شما کمک می کند تا از ترومبوز ورید عمقی (DVT) جلوگیری کنید که زمانی اتفاق می افتد که جریان خون شما سخت می شود.

چه شرایطی داشته باشید؟

آن هایی که در کلاس بیزینس یا فرست سفر می کنند که مسئله ای نخواهند داشت، اما بقیه چطور؟ پزشکی به نام دکتر داود (Dr Dawood) معتقد است که بهترین حالت برای این که چطور در هواپیما بخوابیم خوابیدن جایگاه تا جایی که می شود، است. بر طبق تحقیقات انجمن کایروپراکتیک بریتانیا، نشستن مستقیم نیز باعث کمر درد می شود، که نشان می دهد که زاویه پشتی 135 درجه، بهترین است زیرا فشار کم روی دیسک های نخاعی قرار می گیرد. در حالت 90 درجه نیز، حرکت دیسک ها باعث بروز فشار شده و کمردرد خواهید گرفت، پس بهتر است که تا می توانید جایگاه را بخوابانید تا فشار کمتری به بدنتان وارد شود.

آن هایی که دوست دارند به سمت جلو رفته و سر خود را روی جایگاه جلو بگذارند، باید منتظر درد ناخوشایندی در گردن باشند. این شرایط همچنین علاوه بر گردن درد به این خاطر پیشنهاد نمی شود که با هر حرکت شخص جلویی شما، احتمال دارد که بیدار شوید. زمانی که در پروازی خلوت هستید، می توانید از مهمانداران بخواهید که جایگاه شما را جابجا کرده و به جایی ببرند که شخص دیگری در پشت یا جلوی شما نباشد. اگر هم خیلی خوش شانس باشید و جایگاه بغل دستی شما خالی باشد، می توانید پای خود را روی آن ها بگذارید و راحتتر بخوابید.

طوری رفتار کنید که تعیین شود خیلی حوصله صحبت کردن ندارید

برای اینکه کسی با شما صحبت نکند یک کتاب در دست بگیرید، هندزفری بگذارید و یا اگر شخص کناری شما شروع به صحبت کردن کرد، خیلی مودبانه به او بگویید که نیاز به استراحت دارید. در این کار هیچ بی احترامی صورت نگرفته و شما تنها حریم شخصی خود را خواستار هستید.

کمربند ایمنی را ببنید

هیچ چیز آزاردهنده تر از این نیست که وقتی به تازگی خوابتان برده، یکی از مهمانداران شما را صدا بزند و بگوید که کمربند ایمنی را ببنید. بهتر است این کار را از همان اول تیک آف انجام دهید تا از بیدار شدن از طریق مهمانداران جلوگیری کرده و البته امنیت شما نیز بالاتر رود. بهتر است لباس های تان طوری باشد که کمربند معلوم باشد، در غیر این صورت نیز احتمال دارد که آن ها بیدارتان کنند.

کافئین را کنار بگذارید

خب یکی از واضح ترین پاسخ ها به سوال چطور در هواپیما بخوابیم کنار گذاشتن نوشیدنی های کافئین دار است. به جای آن سعی کنید از دم نوش ها استفاده کنید و یا تنها آب بنوشید. فضای خشک داخل کابین شما را تشنه خواهد کرد پس بهتر است یک بطری آب داشته باشید و مرتب از آن مصرف کنید. اگر به فکرتان خطور کرد که یک قهوه بخورید، این را در نظر بگیرید که قهوه هم شما را بی خواب می کند و هم اینکه باعث می شود زودتر آب بدن شما از دست برود و در نتیجه وقتی که خواب هستید، با لبانی خشک از خواب بیدار خواهید شد.

تلویزیون نگاه نکنید

بسکمک از هواپیماها صفحه نمایشی دارند که نور آن ها باعث می شود مغز شما بیدار بمانند. اگر فضا پر سر و صداست یک هندزفری گذاشته و از طریق موبایلتان به موسیقی ملایم گوش دهید. برخی از هدفون ها هستند که برای نشنیدن فضای محیط به کار می فرایند، اگر از آن ها داشته باشید که چه بهتر!

یک بالشت داشته باشید

می توانید در ساک دستی خود یک بالشت باد شو یا یک بالشت کوچکی تقریبا به اندازه کوسن مبل ها با خود به همراه داشته باشید. استفاده از بالشت باعث می شود که هم گردن درد نگیرید و هم سرتان با بخش های سفت کنار جایگاه برخورد نکند. هم اینکه فکر شما با گذاشتن سر روی بالشت بیشتر احساس می کند که باید به خواب رود.

اگر همه این موارد ناموفق بود، یک قرص امتحان کنید

قرصهای خواب می توانند به غلبه بر سر و صدا و ناراحتی کمک کنند. اما آنها فقط باید در سفرهای طولانی و جایگاه های تخت شو استفاده شوند. خواب عمیق در موقعیتی مانند جایگاه های اکونومی هواپیما، می تواند به طور قابل توجهی خطر ترومبوز ورید عمقی (DVT) را افزایش می دهد و بنابراین باید از آن اجتناب کرد. (اگر واقعا باید این کار را انجام دهید، حتما جوراب واریس بپوشید).

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت

به "چطور در هواپیما راحت بخوابیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در هواپیما راحت بخوابیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید