همایش بزرگ روز فیزیک، 4 تا 6 بهمن به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود

به گزارش ورزش و تندرستی، دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان، با همکاری انجمن فیزیک ایران، همایش کشوری روز فیزیک را برای دانش آموزان و علاقه مندان در روزهای 4 تا 6 بهمن ماه به صورت برخط (مجازی) برگزار می کند.

همایش بزرگ روز فیزیک، 4 تا 6 بهمن به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود

به گزارش گروه دانشگاه ورزش و تندرستی، دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان، با همکاری انجمن فیزیک ایران، همایش کشوری روز فیزیک را برای دانش آموزان و علاقه مندان در روز های 4 تا 6 بهمن ماه به صورت برخط (مجازی) برگزار می کند.

اسماعیل عبدالحسینی، دبیر اجرایی این همایش با اعلام این خبرگفت: در این همایش با اجرای سخنرانی ها، آزمایش ها و مصاحبه های علمی، دانش آموزان را به تفکر و نگاه عمیق به پدیده های آفرینش از دیدگاه علم فیزیک دعوت می کنیم.

استادیار دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: بهروز میرزا با موضوع آشنایی با سیاه چاله ها و حامد بخشیان با موضوع مدل استاندارد ذرات بنیادی، از نظریه تا آزمایش سخنرانان همایش روز فیزیک خواهند بود.

عبدالحسینی با اشاره به بخش های متنوع و جذاب این رویداد برای دانش آموزان شرح داد: دو آزمایش علمی موج شعله و اجسام معلق توسط مهندس مطلق، کارشناس آزمایشگاه فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان اجرا می شود. همچنین در نشست آخر، مصاحبهی علمی با مخاطبان پیرامون علم فیزیک و با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان انجام می شود.

وی اضافه کرد: در بخش نشست مصاحبهی علمی این رویداد ملی نیز، کیوان آقابابائی سامانی، سید ظفراله کلانتری، فرهنگ لران و سید جواد هاشمی فر به سؤالات دانش آموزان علاقه مند پاسخ می دهند.

شایان ذکر است از سال 1390 مسؤلیت برگزاری همایش روز فیزیک در استان اصفهان به دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار شده است.

کیوان آقابابائی سامانی، آذر تفریحی، سروش شاکری، حمیده شاکری پور، فرهاد شهبازی، سید ظفراله کلانتری، محمد مطلق و سیدجواد هاشمی فر، اعضای کارگروه اجرایی همایش بزرگ روز فیزیک هستند.

علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان مراجعه و نیز برای مشاهده این رویداد از طریق لینک های skyroom.online/ch/iut-farhangi/physics-day و aparat.com/Physicsday اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "همایش بزرگ روز فیزیک، 4 تا 6 بهمن به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش بزرگ روز فیزیک، 4 تا 6 بهمن به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید