محصولات مبتنی بر گرافن توسعه می یابد

به گزارش ورزش و تندرستی، دو شرکت خارجی به منظور توسعه کاربرد های گرافن در بخش خودرو، هوافضا و دفاعی وارد همکاری مشترک شدند.

محصولات مبتنی بر گرافن توسعه می یابد

به گزارش گروه دانشگاه ورزش و تندرستی، آیسنی لبز (Iceni Labs) در حال حاضر روی دو برنامه پیشرفته، دفاعی و امنیتی کار می کند که از طریق شتابدهنده دفاعی و امنیتی داسا (DASA) پشتیبانی می شود. هدف آن ها استفاده از خواص گرافن برای بازار دفاعی است.

آیسنی لبز یک تفاهم نامه همکاری (MoU) با شرکت سنگاپوری تو دی ام (2 DM) امضا کرده است که در آن این دو شرکت تخصص مربوطه خود را برای توسعه و بازاریابی محصولات مبتنی بر گرافن با فناوری بالا برای بازار های دفاعی، خودرویی و هوافضا را با هم ترکیب می کنند.

شرکت تو دی ام، گرافن با عملکرد بالا را به نام یک اضافه نمودنی صنعتی تولید می کند تا خواص بسیاری از مواد صنعتی را افزایش دهد. گرافن یک لایه کربن خالص به ضخامت یک اتم در آرایش شش ضلعی است که یک میلیون بار نازک تر از کاغذ، 300 برابر قوی تر از فولاد و 97 درصد شفاف است. گرافن علاوه بر اینکه قوی ترین ماده ای است که تا کنون اندازه گیری شده است، عملکرد های فوق العاده بالایی در چقرمگی، وزن، عبور نور و هدایت الکتریکی از خود ارائه می دهد.

این تفاهم نامه، پتانسیل استفاده از گرافن تو دی ام را به نام یک اضافه نمودنی صنعتی برای افزایش خواص محصولات صنعتی پیشرفته از طریق آیسنی لبز شامل میکروفون، ادوات اپتیکی و روکش ها را پوشش می دهد.

آیسنی لبز در حال حاضر روی دو برنامه پیشرفته، دفاعی و امنیتی کار می کند که هدف آنها، استفاده از خواص گرافن برای بازار دفاعی است. در اولین برنامه، این شرکت در حال توسعه کوچکترین و حساس ترین میکروفن های گرافنی جهان است. در برنامه دوم، از قابلیت های گرافن برای توسعه یک ابزار دید در روز/شب استفاده می شود.

الکس گایلز، مدیر بازرگانی آیسنی لبز، می گوید: گرافن به نام یکی از امیدوارکننده ترین مواد کشف شده در دهه گذشته با خواص مکانیکی برتر، رسانایی حرارتی و الکتریکی بالا به نام یک گزینه عالی برای بهبود طیف وسیعی از کاربرد ها برای بازار های دفاعی، خودرو و هوافضا است.

ریکاردو اولیویرا، بنیانگذار و مدیر ارشد تو دی ام می گوید: ما بسیار خوشحالیم که با تو دی ام، یکی از پیشگامان جهان در این فناوری، همکاری می کنیم تا بررسی کنیم که چگونه می توانیم کار خود را با ارائه محصولات پیشرفته به این بازار ها پیش ببریم.

وی اضافه نمود: اطمینان داریم که توسعه کاربرد های گرافن با تخصص آیسنی لبز در صنایع دفاعی، خودروسازی و هوافضا تسریع و بهینه می شود.

لازم به ذکر است؛ این تفاهم نامه در اوت 2021 با دوره اولیه 12 ماه آغاز شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "محصولات مبتنی بر گرافن توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات مبتنی بر گرافن توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید