فرماندار ریگان؛ فراموشی شرق کرمان در بازی سیاست

به گزارش ورزش و تندرستی، فرماندار ریگان گفت: همه به دنبال بازی سیاسی هستند که این امر باعث شده ریگان و شرق استان کرمان به فراموشی سپرده گردد .

فرماندار ریگان؛ فراموشی شرق کرمان در بازی سیاست

به گزارش خبرنگار از ، امین باقری فرماندار ریگان ،امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ریگان با انتقاد شدید نسبت به بی توجهی و نگاه تبعیض آمیز سازمان برنامه و بودجه و مسئولین استانی به شهرستان های محروم شرق استان کرمان شامل ریگان ، فهرج و نرماشیر گفت: در کشور هیج شهری بحرانی تر از ریگان وجود ندارد و طوفان های شن مسائل زیادی به زیر ساخت ها وارد نموده است و زندگی مردم فلج نموده است.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه مردم شهرستان طی چند روز در بدترین شرایط آب وهوایی در این شهرستان قرار گرفتند ابراز کرد: در این طوفان شدید شن و وضعیت بحرانی ریگان چندین مرتبه با استان تماس گرفتم تا وضعیت بحرانی شهرستان را گزارش دهم، اما کسی جوابگو نبود.

باقری اظهار کرد: ریگان یکی از شهرستان های بحرانی استان کرمان در زمینه بروز گرد وغبار می باشد، اما مسئولین استان هیچ توجهی به مردم این شهرستان ندارند.

وی بیان داشت: هر چه منابع و اعتبارات کشوری برای این شهرستان بحرانی اتخاذ شده در شهرستان های جنوبی هزینه می گردد .

فرماندار ریگان ابراز کرد: چرا سازمان برنامه و بودجه نگاه تبعیض آمیز نسبت به شهر های محروم دارد چرا باید اعتبار ویژه 860 میلیاردی نوبخت به جنوب اختصاص بدهند، اما شهر های محرومی مانند ریگان دیده نگردد .

باقری با اشاره به اینکه چرا در عنبر آباد بیمارستان 120 تخت خوابی ساخته گردد در حالی که فاصله اش تا بیمارستان جیرفت بسیار کمتر از نرماشیر و بم است، اما در شهرستان های شرقی سازمان برنامه و بودجه محدودیت قانونی قائل می گردد و شهرستان ریگان با 90 هزار نفر جمعیت بیمارستان 35 تخت خوابی دارد و باید به یاری اعتبارات غیر دولتی ساخته گردد و بیمارستان بدون حصار و راه دسترسی راه اندازی گردد .

وی اظهار کرد : رودری و نوبخت تکلیف ما را تعیین نمایند اگر ریگان را در استان کرمان نمی بینید حداقل به سیستان و بلوچستان بپیوندیم تا مردم ما این همه تبعیض را نبینند.

فرماندار ریگان بیان داشت: روسای ادارات شهرستان اگر نمی توانند از حق مردم در ادارات کل خود دفاع نمایند از سمت خود استعفا دهند .

باقری اضافه نمود: چرا اعتبار 1 میلیارد و 700 میلیون تومانی آب آشامیدنی شهر گنبکی را که از اعتبارات شهرستان ریگان تخصیص داده شده را به شهری دیگر دادید .

فرماندار ریگان اضافه نمود : هنوز در 100 متری از فرمانداری ریگان دانش آموزان در کانکس و در شرایط بد آب وهوایی درس می خوانند که این بد ترین درد در این شهرستان بحرانی استان می باشد.

باقری با اشاره به اینکه 16 درصد راه آسفالته در این شهرستان وجود دارد بیان داشت: سازمان برنامه و بودجه استان تا کنون در این زمینه چاره اندیشی ننموده است.

وی بیان داشت:همه به دنبال سیاسی کاری هستند که این امر ریگان و شرق استان را به فراموشی سپرده است .

تا کنون گرد و غبار شدید 16 روستا را در ریگان خالی از سکنه وبیش از 150 روستا را در محاصره شن های روان قرار دارده است.

ریگان با 90 هزار نفر جمعیت تا مرکز استان 285 کیلومتر فاصله دارد.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فرماندار ریگان؛ فراموشی شرق کرمان در بازی سیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندار ریگان؛ فراموشی شرق کرمان در بازی سیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید