خبرنگاران تولیدکنندگان محصولات دامی، مسئول کیفیت نهایی هستند

به گزارش ورزش و تندرستی، تهران- خبرنگاران - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: این سازمان برای برطرف موانع فراوری خود را مسئول می داند اما در مقابل بدون تعارف به کیفیت محصولات نظارت می نماید، مو را از ماست بیرون می کشد و فراوریکنندگان را مسئول کیفیت محصول نهایی می داند.

خبرنگاران تولیدکنندگان محصولات دامی، مسئول کیفیت نهایی هستند

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور امروز (چهارشنبه) در همایش مدیریت تضمین کیفیت و رونمایی از کتاب راهنمای مکمل سازی دامی در هتل لاله تهران اضافه نمود: سازمان دامپزشکی موظف به برطرف هر نوع مانع بر سر راه فراوری است و در این رابطه با وجود حجب و حیای فراورینمایندگان آنها حق دارند بر مبنای قانون آن را از این سازمان مطالبه نمایند. این سازمان به دنبال برطرف همه موانع فراوری بر سر راه فراورینمایندگان است و بر اساس دستورالعمل موجود، فراورینمایندگان می توانند این موضوع را مطالبه نمایند.

وی با بیان اینکه فراورینمایندگان بر مبنای قانون می توانند هرگونه کوتاهی در این مورد را مواخذه نمایند، گفت: به طور نمونه سازمان دامپزشکی در زمینه برطرف موانع فراوری می کوشد فرآیند صدور پروانه ها را اصلاح کند، اما در نقطه مقابل آن بدون تعارف در آنالیز و نظارت بر کیفیت محصول مو را از ماست بیرون می کشد.

به گفته وی، سازمان دامپزشکی کشور در کنار کوشش برای کاهش موانع فراوری، آنها را مسئول محصول نهایی می داند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه سه گام مهم واگذاری امور به مردم، تاکید بر تقویت دانش و جوانگرایی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است، گفت: در شرایط جنگ مالی که دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران شروع نموده باید از شرایط سخت تحمیلی به نفع خروج از وابستگی بالای صنعت مکمل سازی استفاده کرد.

وی با اشاره به سابقه 70 ساله صنعت دام و طیور به صورت فراوری انبوه و صنعتی یکی از ابزارهای این صنعت را خوراک مناسب دانست که باید از وابستگی خارج گردد.

رفیعی پور با تاکید بر توان خوداتکایی در فراوری داخلی خوراک صنایع دام، طیور و آبزیان گفت: امروز اگر در اروپا محصولی فراوری می گردد، مامی توانیم به صورت همزمان آن را فراوری کنیم و این افتخاری برای خروج از وابستگی هرچه سریعتر کشورمان خواهد بود.

در این همایش کتاب راهنمای فنی فراوری و اصول تضمین کیفیت کارخانجات مکمل سازی که تألیف گروهی از مؤلفان اهل فن این صنعت است، تحت نظارت دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور رونمایی شد و از دست اندرکاران تألیف و انتشار آن تجلیل شد.

در رئوس این کتاب تاریخچه فراوری مکمل و اضافه نمودنی ها، روش های فراوری اجزا تشکیل دهنده اضافه نمودنی های خوراک، اختصاصات و تامین ها و مواد معدنی برای ساخت مکمل ها، طبقه بندی اضافه نمودنی های خوراک، ساختمان و تجهیزات و تکنولوژی و ماشین آلات مورد احتیاج ساخت مکمل ها، توضیح وظایف کارکنان، سازمان های تنظیم نماینده مقررات و ثبت اضافه نمودنی ها، گاید لاین های معتبر به عنوان راهنمای تضمین کیفیت، تضمین کیفیت و مدیریت کیفی در کارخانه های فراوری نماینده مکمل و اضافه نمودنی، گواهینامه های معتبر جهت صدور پروانه فراوری و فروش، برنامه های نظافت و کنترل آلودگی ها و نمونه برداری آمده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تولیدکنندگان محصولات دامی، مسئول کیفیت نهایی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تولیدکنندگان محصولات دامی، مسئول کیفیت نهایی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید