بخش طوبای زرین به شیراز رفت، نمایش آثار در 5 نگارخانه

به گزارش ورزش و تندرستی، عصر روز گذشته 28 بهمن ماه با حضور محسن سلیمانی دبیر اجرایی جشنواره هنرهای تجسمی فجر، احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران، مدیران اراده کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، هنرمندان فارس و علاقه مندان به هنرهای تجسمی بخش مسابقه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در چهار گالری شهر شیراز افتتاح شد.

بخش طوبای زرین به شیراز رفت، نمایش آثار در 5 نگارخانه

محسن سلیمانی در افتتاح بخش گرافیک، تصویرسازی و عکس نمایشگاه در نگارخانه وصال شیراز در جمع ورزش و تندرستی گفت: 70 اثر عکاسی، 74 اثر کارتون و کاریکاتور، 39 اثر طراحی پوستر و 61 اثر تصویر سازی در گالری های وصال، رومی، سی راه، مهستان و سو در شهر شیراز به نمایش در آمده اند.

مهدی رنجبر معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در آیین گشایش طوبای زرین در شیراز اعلام کرد: از آنجایی که نگارخانه ها در شهر شیراز فعالیت خوبی دارند و با حضور در بخش چارسوی هنر جشنواره تجسمی فجر هم نشان دادند که می توانند در سطح ملی حضور خود را نشان دهند، برای بخش طوبای زرین جشنواره تصمیم گرفتیم که چند نگارخانه خصوصی را نیز در این رویداد دخیل کنیم. از این رو نظر بر آن شد تا در 5 نگارخانه مجموعه آثار 4 رشته جشنواره را به نمایش بگذاریم.

رنجبر اضافه نمود: این مساله باعث می گردد تا در رویداد جشنواره تجسمی فجر، رابطه میان نگارخانه های خصوصی و بدنه دولت مثبت باشد و بتوانیم برای برنامه های آینده تصمیم گیری کنیم.

رنجبر در ادامه گفت: در رویداد بزرگ فجر، پیش از برگزاری طوبای زرین نمایشگاه چهل شهر چهل نمایشگاه را برگزار کردیم که مجموعه ای از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر بود.

بخش دیگری از طوبای زرین روز چهارشنبه 1 اسفند در موزه هنرهای معاصر آبادان افتتاح می گردد.

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی تا پانزدهم اسفند برپاست. در این جشنواره سید امیر سقراطی دبیری هنری و محسن سلیمانی دبیری اجرایی را عهده دار هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بخش طوبای زرین به شیراز رفت، نمایش آثار در 5 نگارخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش طوبای زرین به شیراز رفت، نمایش آثار در 5 نگارخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید