باکو در حد انتظار تهران از یک همسایه ظاهر نشد

به گزارش ورزش و تندرستی، وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در یک تماس تلفنی آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

باکو در حد انتظار تهران از یک همسایه ظاهر نشد

به گزارش گروه سیاسی ورزش و تندرستی، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در یک تماس تلفنی آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر ضرورت احترام متقابل و استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشور ها اضافه نمود، تهران و باکو دارای روابط دیرینه ای با یکدیگر هستند.

وی توضیح داد دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فی ما بین شده و شایسته است به سرعت روابط خود را در جهت درست و رو به رشد ادامه دهند.

امیر عبداللهیان بعلاوه در این مصاحبهی تلفنی خاطر نشان ساخت که توقع تهران این است که مشکل تردد ترانزیتی کامیون ها مرتفع شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به عمق روابط دو ملت و دو کشور اضافه نمود، تهران و باکو دشمنانی دارند و طرفین نباید به دشمنان فرصت اختلال در مناسبات بین دو کشور را بدهند و نگرانی ها را باید به وسیله مصاحبه و همکاری حل و فصل کنند.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری اذربایجان هم در این مکالمه تلفنی رابطه با جمهوری اسلامی ایران را محبت آمیز خواند و اضافه نمود، روابط با کشور های دوست برای جمهوری آذربایجان در اولویت قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان بر حل وفصل مسائل به وسیله مصاحبه و در فضائی آرام وصمیمانه تاکید نمود.

جیحون بایراموف پیشنهاد کرد مقامات گمرک دوکشور برای حل مسائل ترانزیت کالا های ایرانی مصاحبه کنند وی بر پیگیری آزادی دو راننده کامیون ایرانی تاکید نمود.

وزرای امور خارجه دو کشور از یکدیگر برای سفر به تهران و باکو دعوت کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "باکو در حد انتظار تهران از یک همسایه ظاهر نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو در حد انتظار تهران از یک همسایه ظاهر نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید