افشای تصاویر و مشخصات کامل آیفون 12 اس پرو

به گزارش ورزش و تندرستی، ما تا به امروز خبرها و شایعات زیادی را درباره گوشی هوشمند تازه iPhone 12s Pro شنیده ایم و اکنون می دانیم که این گوشی به احتمال زیاد در رویداد رسمی ماه سپتامبر (شهریور/مهر) اپل رونمایی خواهد شد. علاوه بر این، اکنون ما می دانیم که این گوشی با بعضی مشخصات جالب توجه از جمله دو گزینه رنگی Sunset Gold و Rose Gold عرضه خواهد شد.

افشای تصاویر و مشخصات کامل آیفون 12 اس پرو

به گزارش ورزش و تندرستی، نیمه دوم سال 2021، دوره زمانی شلوغی برای دنیای فناوری بود. گوشی های پرچمدار سری گوگل پیکسل 6 به طور رسمی معرفی گردید و رویداد Samsung Galaxy Unpacked با معرفی چند گوشی جالب توجه سامسونگ هم به خاتمه رسید. حالا ما فقط باید منتظر ماه سپتامبر باشیم که اپل به طور معمول نوترین محصولات از جمله گوشی های هوشمند خود را در آن معرفی می نماید. یکی از این محصولات، به احتمال زیاد گوشی هوشمند iPhone 12s Pro که بعضی آن را جزو همان سری ایفون 13 می دانند. در اینجا قصد داریم تا معینات کامل این گوشی نو را که حدود یک ماه دیگر معرفی می گردد، ارائه دهیم.

صفحه نمایش iPhone 12s Pro

آیفون 12s mini مجهز به صفحه نمایش 5.4 اینچی خواهد بود و مدل استاندارد و آیفون 12s Pro هر دو دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی هستند، اما مدل برتر مجهز به صفحه نمایش 6.7 اینچی است. هر دو مدل Pro به احتمال زیاد دارای صفحه نمایش LTPO با سرعت تازه سازی 120 هرتز هستند، به عبارت دیگر، نرخ تنو به طور اتوماتیک و با توجه به برنامه مورد استفاده تنظیم می گردد تا در مصرف انرژی صرفه جویی گردد. علاوه بر این، به نظر می رسد که اپل از یک قابلیت نو برای صفحه نمایش این گوشی بهره خواهد برد. احتمالاً iPhone 12s Pro برای اولین بار به صفحه نمایش همواره روشن مجهز می گردد. به این ترتیب، اطلاعات عمومی، مانند نشانگر زمان و باتری، حتی زمانی که صفحه خاموش است قابل مشاهده است.

از زمانی که دکمه Home را از آیفون X حذف شد، هیچ گوشی هوشمند نوی از اپل به غیر از iPhone SE 202 با حسگر اثر انگشت ظاهر نشده است. خوشبختانه به نظر می رسد با مدل های نو این امر در حال تغییر است. طبق گزارشات، آیفون 12 اس پرو از سنسور Touch ID برخوردار است که در زیر صفحه نمایش پردازش می گردد. فناوری تشخیص چهره سه بعدی همچنان وجود خواهد داشت و کاربران به سادگی یک روش احراز هویت بیومتریک اضافی در اختیار دارند.

iPhone 12s Pro با ناچ کوچکتر

از زمان عرضه آیفون X در سال 2017، ناچ یکی از قطعات مورد بحث در خصوص مدل های نو بوده است. این مربوط به بریدگی مشکی بالای صفحه است که دوربین TrueDepth 3D در آن گنجانده شده است. اگرچه بسیاری دیگر از تولیدنمایندگان تلفن های هوشمند در حال حاضر از سیستم دوربین حفره دار استفاده می نمایند، اما اپل همچنان به این ناچ پایبند است. اما اکنون به نظر می رسد که اپل تصمیم دارد با iPhone 12s Pro (Max) مقدار ناچ را حدود 25 درصد کاهش دهد. رندرهای سه بعدی Technizo Concept به وضوح نشان می دهد که این ناچ کوچک شده چگونه خواهد بود. به نظر می رسد که اپل هم در حال حرکت به سمت دوربین های زیر نمایشگر است.

دوربین های سه گانه iPhone 12s Pro

انتظار می رود دوربین سه گانه iPhone 12s Pro اپل به روز گردد. اگرچه طرح پشتی تقریباً یکسان به نظر می رسد، اما سیستم دوربین بهتر از قبل عمل می نماید. به نظر می رسد اپل می خواهد از سنسورهای بزرگتری استفاده کند که کیفیت تصویر را بهبود می بخشد، به ویژه در مواقعی که نور محیط کمی در دسترس است. با توجه به سنسورهای تصویر بزرگتر، دوربین کمی بیشتر از محفظه بیرون زده است.

احتمالاً یک لنز فوق العاده گستردهf/1.8 هم در این سیستم کپارچه خواهد شد و به نظر می رسد این سیستم دارای حالت شب بهبود یافته است تا بتوانید عکس های زیبا از شب بگیرید. ما انتظار داریم فناوری تثبیت نماینده سنسور شیفت اپل(Apple Sensor Shift) را که سال گذشته به طور انحصاری در iPhone 12 Pro Max استفاده شد، این بار هم در 12s Pro ببینیم. اسکنر LiDAR احتمالاً دوباره حضور خواهد داشت تا بتواند مقدار گیری های عمق سه بعدی دقیق را انجام دهد. این یک جایگزین برای دوربین 3D ToF و سنسور فوکوس اتوماتیک لیزری است که در بسیاری از تلفن های هوشمند اندرویدی درجه یک استفاده می گردد.

گزینه های بزرگنمایی هم ممکن است توسعه یابد. در هر صورت، ما انتظار داریم که iPhone 12s حداقل دارای زوم اپتیکال 2.5 برابر باشد، همانطور که در پرچمدار فعلی iPhone 12 Pro Max وجود دارد. بعلاوه در زمینه کیفیت فیلم، به نظر می رسد نوآوری های مختلفی در حال انجام است. به گزارش ورزش و تندرستی، گفته می گردد این گوشی به قابلیت فیلمبرداری ProRes با کیفیت بالا مجهز خواهد شد، جایی که می توانید تاری پس زمینه را معین کنید، فیلترها را اضافه کنید و موارد جالب دیگر را تجربه کنید. بعلاوه در خصوص عملکرد ویدئویی سینمایی هم ادعا شده که این گوشی به حالت عمودی و سیستم فیلتر مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز شده است.

چیپست و سیستم عامل iPhone 12s Pro

مانند هر سال، اپل یک تراشه اصلاح شده را برای این گوشی درنظر گرفته است. انتظار می رود 12s Pro مجهز به چیپست A15 Bionic باشد که با استفاده از فرایند 5 نانومتری ساخته می گردد. به لطف مودم 5G یکپارچه، امکان استفاده از شبکه 5G هم وجود دارد. احتمالاً، مدل نو پشتیبانی از mmWave را هم ارائه می دهد، به این معنی که می توان به سرعت اینترنت بیشتری هم دست یافت. سری فعلی آیفون 12 فقط فرکانس های پایین 6 هرتز را پشتیبانی می نماید اما گوشی نو با پشتیبانی از mmWave، برای منطقه ها شلوغ شهری هم اینترنت بسیار سریع تری را ممکن می سازد.

گوشی iPhone 12s Pro 5G هم بر روی سیستم عامل نو iOS 15 اجرا می گردد. در ماه ژوئن امسال، اپل جزئیات زیادی در خصوص سیستم عامل نو فاش کرد. این یک به روز رسانی عمده با بسیاری از ویژگی ها و پیشرفت های نو است؛ به اسم مثال قابلیت Facetime بهبود یافته و با دیگر سیستم عامل ها هم عمل می نماید. یکی دیگر از ویژگی های نو، قابلیت Focus است که مانع از حواس پرتی کاربر می گردد. مرورگر Safari بعلاوه در iOS 15 ارتقاء عظیمی خواهد داشت؛ به اسم مثال، آدرس و نوار جستجو به پایین منتقل می گردد. علاوه بر این، عملنمودهای اضافی به وسیله برنامهPhotos ، برنامهMaps و برنامهWeather هم به روز شده اند و پایان گزینه های نو Memoji هم در دسترس خواهند بود.

باتری iPhone 12s Pro

این احتمال وجود دارد که اپل مدل نو Pro را با باتری کمی بزرگتر هم ارائه دهد. آیفون 12 پرو با صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED دارای باتری 2815 میلی آمپر ساعتی است که برای عمر میانه باتری حدود 12 ساعت خوب است. این برآورد وجود دارد که اپل این بار 10 درصد باتری را بزرگتر کند چراکه مدل قبلی هم مجهز به باتری بزرگتری بود. تا حدودی به علت آنتن 5G، سیستم دوربین بزرگتر و بدنه نازک، اپل برای آیفون 12Pro باتری کمی کوچکتر را انتخاب نموده است. با استفاده از باتری های به اصطلاح نرم افزاری این بار، اپل فرصتی را برای افزایش ظرفیت در اختیار دارد، بدون اینکه باتری فضای بیشتری را در محفظه کوچک گوشی اشغال کند. احتمالاً مدل های نو حداقل از 20 وات شارژ سریع و 15 وات شارژ بی سیم پشتیبانی خواهند کرد و برای شارژ سریع بی سیم، اپل شارژرهای MagSafe نو خود را ارائه نموده است.

رنگ ها، قیمت و تاریخ عرضه iPhone 12s Pro

اپل آیفون نو را در رنگ های مختلف در دسترس قرار می دهد. مدل های Pro معمولاً در یک پالت رنگی شیک عرضه می شوند که باعث محبوبیت بسیار آنها در بین کاربران تجاری می گردد. iPhone 12 Pro فعلی در رنگ های گرافیتی (خاکستری)، نقره ای، طلایی و آبی اقیانوسی موجود است. اگرچه هنوز معین نیست که iPhone 12s Pro دقیقاً در چه رنگ هایی در دسترس خواهد بود، اما شایعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد این بار اپل مدل های نو را با دو رنگ نو Sunset Gold و Rose Gold هم عرضه خواهد نمود. این رنگ های نو را می توان در رندرهای محصول Technizo Concept هم مشاهده کرد. علاوه بر این، مدل Mignight Grey و Silver هم برای مدل Pro پیش بینی شده است.

انتظار می رود مدل های آیفون 12s در نیمه اول سپتامبر 2021 رونمایی شوند. احتمالاً مدت کوتاهی پس از آن پیش فروش شروع می گردد و پس از آن تلفن های هوشمند نو در خاتمه ماه سپتامبر در دسترس قرار می گیرند. هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت ها در دست نیست hlh سال گذشته آیفون 12 پرو با قیمت 1160 یورو (مدل128 گیگابایت) به بازار عرضه شد و برای مدل 256 گیگابایتی 1280 یورو و مدل 512 گیگابایتی 1510 یورو، قیمت گذاشت. به احتمال زیاد اپل از قیمت خرده فروشی پیشنهادی مشابه برای مدلهای نو 2021 استفاده خواهد نمود. این احتمال وجود دارد که اپل تصمیم بگیرد ظرفیت ذخیره سازی گوشی های نو را افزایش دهد و با پیکربندی های نو 256 و 512 گیگابایتی و بعلاوه نسخه 1 ترابایتی، روانه بازار کند.

منبع: LetsGoDigital

ترجمه: مصطفی جرفی-ورزش و تندرستی

منبع: فرارو

به "افشای تصاویر و مشخصات کامل آیفون 12 اس پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای تصاویر و مشخصات کامل آیفون 12 اس پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید