آمریکا دست به دامان نفت ونزوئلا شد

به گزارش ورزش و تندرستی، ونزوئلا می تواند 400 هزار بشکه در روز به فراوری نفت در بازار جهانی اضافه کند البته اگر آمریکا مجوز صادرات نفت این کشور را تأیید کند.

آمریکا دست به دامان نفت ونزوئلا شد

به گزارش مهر به نقل از رویترز؛ اتاق نفت ونزوئلا روز آدینه خاطرنشان کرد در صورتی که ایالات متحده به درخواست شرکای خود برای واردات نفت از ونزوئلا پاسخ مثبت دهد؛ فراورینمایندگان نفت در این کشور فراوریات خود را 400 هزار بشکه در روز افزایش خواهند داد.

رینالدو کوینترو، رئیس اتاق نفت ونزوئلا گفت که این افزایش مقدار فراوری آمار فراوری و صادرات نفت این کشور آمریکای جنوبی که دیگر عضو اوپک نیست را از میانگین 755 هزار بشکه در روز به حدود 1.2 میلیون بشکه در روز نزدیک می نماید.

مقامات ایالات متحده آخر هفته گذشته با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا دیدار کردند و از این کشور خواستند حداقل بخشی از صادرات نفت به ایالات متحده را به عنوان بخشی از توافق با این کشور برای کاهش تحریم های تجاری نفت که از سال 2019 علیه این کشور اعمال شده است، تأمین کند.

کوینترو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: با ظرفیتی که داریم، می توانیم 400 هزار بشکه در روز به فراوری نفت اضافه کنیم.

این اقدام می تواند ابتدا به نفع شرکت هایی مانند شورون (CVX.N) باشد که برای تجدید مجوز ها برای تجارت یا مبادله نفت با ونزوئلا کوشش زیادی به خرج داده اند.

در سال 2021، این کشور به علت تحریم های آمریکا فراوری و صادرات نفت خود را متوقف کرد و به 636 هزار بشکه رساند، این در حالی است که آمار ها نشان می دهد فراوری نفت این کشور در امسال 12 درصد رشد نموده است.

وی گفت حتی اگر تحریم های نفتی ونزوئلا فقط برای بعضی معاملات کاهش یابد، این کشور در نهایت می تواند یک میلیون بشکه در روز به فراوری اضافه کند.

کارشناسان کمتر به این پیش بینی ها خوش بین بوده اند، زیرا احتیاج فوری به دکل های حفاری و سرمایه های هنگفت برای افزایش فراوری لازم است.

سال ها عدم سرمایه گذاری و سو مدیریت و اخیراً تحریم های ایالات متحده به فراوری نفت ونزوئلا ضربه زد این در حالی است که در اواخر دهه 90 به حدود 3.7 میلیون بشکه در روز رسید.

شرکت های کوچک نفتی برای پرداخت های جزئی بدهی قرارداد سوآپ کلیدی با ایران به امضا رسانده اند تا ایران میعانات گازی مورد احتیاج برای افزایش گرید های نفت صادراتی ونزوئلا را فراهم نمایند تا ونزوئلا بتواند به 1 میلیون بشکه فراوری نفت روزانه دست پیدا کند.

منبع: فرارو

به "آمریکا دست به دامان نفت ونزوئلا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا دست به دامان نفت ونزوئلا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید