یک موفقیت دیگر برای دیوانه، مدیسی برنده اش را شناخت

به گزارش ورزش و تندرستی به نقل از خبرگزاری فرانسه، پی یر گویوتات امروز سه شنبه با رمانی زندگینامه ای با عنوان دیوانه به عنوان برنده جایزه معتبر ادبی مدیسی فرانسه انتخاب شد.

یک موفقیت دیگر برای دیوانه، مدیسی برنده اش را شناخت

وی که دیروز با همین رمان جایزه ویژه فمینا را برای مجموعه آثارش دریافت نموده بود، در این کتاب مسیر رسیدن به بزرگسالی خود را روایت نموده است.

دیوانه دربرگیرنده زندگی نویسنده در فاصله 19 سالگی تا 22 سالگی است و سال های 1959 تا 1962 را دربرمی گیرد.

گویوتات که اکنون 78 ساله است جایزه زبان فرانسه را نیز برای مجموع آثارش دریافت نموده است.

رمان دیوانه در پاییز 1958 آغاز می گردد. در آن سال گویوتات جوان که به زحمت 18 سال داشت و بالغ محسوب نمی شد، شهر لیون را به قصد پاریس ترک کرد تا سرنوشتش را به عنوان یک شاعر دنبال کند. پدر او که یک پزشک بود برای پیدا کردن پسرش یک کارآگاه خصوصی استخدام کرد تا بتواند ردپای او را دنبال کند.

در این کتاب زندگینامه ای او از خوابیدنش زیر پل نوشته و این که خاتمه انتشارات ترشهولد اولین متن او را با عنوان روی یک اسب پذیرفت و این زمانی بود که او به عنوان سرباز به جبهه الجزایر فراخوانده شد.

بی آلایش نوشته امانوئل بایاماک، برادر روح نوشته دیوید دیوپ، همه مردها طبیعتا می خواهند بدانند نوشته نینا بروئی، از ورای صحنه های دنیا نوشته فانی تویوندیه، آبی که گذشت نوشته فرانک موبر و سارا می گوید نوشته پولین دولابوآ-آلار دیگر رقبای این بخش بودند.

جایزه ادبی مدیسی در کنار برترین آثار فرانسوی، هر سال برترین رمان های خارجی سال را نیز انتخاب می نماید و سال جاری در این بخش جایزه به کلوپ مارس نوشته راشل کوشنر رسید که توسط سیلوی اشنایتر به زبان فرانسوی ترجمه شده است.

سپیده دم نوشته صلاح الدین دمیرتاس، زمان تاب خوردن نوشته زادی اسمیت، مویا مورانگو نوشته هوراشیو کاستلانو مویا، شیرینی بی تفاوت دنیا نوشته پیتر اشتم و دوست عزیز از زندگی ام برایت در زندگی ات می نویسم نوشته یی یون لی دیگر رقبای این بخش بودند.

جایزه بخش کتاب غیرداستانی نیز به برادران لمن نوشته استفانو ماسینی رسید. این کتاب در سال 1844 می گذرد که هیوم لمن از باواریا عازم نیویورک شد. او که دو برادرش را برای کار با خود برد، برای طی کردن این مسیر در 45 روز، 8 پوند وزن کم کرد. بانکی که آنها پایه گذاری کردند در سال 2008 و پس از بیش از 150 سال کار موفق، به ورشکستگی رسید.

سال پیش جایزه مدیسی به یانیک هائنل برای تاجت را بچسب رسید و پائولو کونتی نویسنده ایتالیایی برای هشت کوه در بخش رمان خارجی به عنوان برنده انتخاب شد. جایزه کتاب غیرداستانی نیز به شولم دین آمریکایی برای هرجا می روی برنگرد اهدا شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "یک موفقیت دیگر برای دیوانه، مدیسی برنده اش را شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک موفقیت دیگر برای دیوانه، مدیسی برنده اش را شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید