چشمی - منتظری، ایده ال تر ازدانشگر - منتظری

به گزارش ورزش و تندرستی، زوج سازی در قلب دفاع استقلال مهم ترین ماموریت شفر در ادامه لیگ خواهد بود. استقلال در بخش دفاعی عمیقا نا هماهنگ است.

چشمی - منتظری، ایده ال تر ازدانشگر - منتظری

به گزارش ورزش و تندرستی ، حمیدرضا عرب، درخشش حسینی و نمایش نسبتا مطمئنی که روزبه چشمی در خط دفاع استقلال به اجرا می گذاشت شفر را در فصل هفدهم از داشتن مدافعان جدید بی احتیاج می کرد اما جدایی حسینی و مصدومیت چشمی حالا در فصل هجدهم بیشترین لطمه را به استقلال وارد نموده و مدافعان تازه به خدمت گرفته گردیده نیزهرگز نتوانستند خیال سرمربی استقلال را در این خط آسوده نمایند. آرمین سهرابیان نیز مدافع سطح بالایی نیست و تا تبدیل شدن به بازیکنی مطمئن راه درازی پیش رود دارد و شاید به همین دلیل است که وینفرد شفر همچنان دست می گذارد روی منتظری تا لا اقل تجربه این بازیکن به مدد تیمش بیاید. در بازی با السد قطر اما به وضوح آشکار شد که استقلال با چه مصائبی در خط دفاع روبرو است. مشکلاتی که اگر سر باز کند حتی مهدی رحمتی با تجربه را هم به چالش می کشد و بلایی به سر این دروازه بان می آورد که 3 بار دروازه اش مقابل السدی ها باز گردد و حتی ترس از تکرار شکست حقیرانه به العین در وجود مان رسوخ کند.

استقلال با خود چه نموده که امروز باید برای داشتن زوجی مطمئن در خط دفاع زانوی غم بغل بگیرد؟ شفر مقصر است که نتوانسته در زمان آماده سازی پیش فصل بازیکنان جدید را با قدیمی ها هماهنگ کند یا اشکال را باید در خرید های پیش فصل جستجو کرد؟ باید به هر دو سوال پاسخ مثبت داد. تومان هم شفر در آماده نشدن بازیکنان جدیدش مقصر است و هم در جذب بازیکنان جدید که انگار خوب مردان مورد نظر را به لحاظ فنی مورد ارزیابی قرار نداده که محمد دانشگر به رغم دقایق نسبتا چشمگیری که فرصت در اختیارش قرار داده گردیده تا در قلب خط دفاع آبی ها خودش را به اثبات برساند، هنوز هم مدافع سردرگم و پراشتباهی است. استقلال برای فصل هجدهم بارش را بد بسته و حالا حالا ها باید تاوانش را بدهد اما در عین حال تجربه مرد آلمانی نیز بی اهمیت نیست و می توان از مرد آلمانی انتظار داشت که همین مجموعه را هم در کنار هم هماهنگ کند.

خوشبختانه روزبه چشمی به شرایط آرمانی بازگشته و قابلیت بدل شدن به مدافع کم نقصی همچون فصل قبل را دارد. چشمی در همین بازی با السد هم یک نیمه فوق العاده امیدوار نماینده را سپری کرد، حال بماند که با اشتباه مسلم شفر به خط میانی منتقل شد تا دوباره فرصت به دانشگر پراشتباه و نا آماده برسد. چشمی اما بدون شک اگر در قلب خط دفاع استقلال تداوم داشته باشد، استقلال می تواند روزهای بهتری را هم تجربه کند این گونه نباشد که در یک نیمه بازی آسیایی 3 بار دروازه خود را مقابل حملات حریف باز گردیده ببیند. تردیدی نیست اگر چشمی در قلب دفاع استقلال حفظ می شد هیچ گاه آن فاجعه نیمه دوم بازی با السد رخ نمی داد و استقلال دست کم با یک تساوی میدان بازی با حریف قطری را ترک می کرد.

برای ساختن یک خط دفاع معقول شفر دیگر نمی تواند روی جذب بازیکن جدید حساب باز کند. او لااقل تا نیم فصل دوم باید با همین مجموعه به کارش ادامه دهد و از همین مردان مدافعانی هماهنگ بسازد. در بازی با السد به همه ثابت شد که دانشگر لااقل تا رسیدن به فرم بدنی و ذهنی مطلوب گزینه مناسبی برای بازی در خط دفاع استقلال نیست و شفر باید روی گزینه های دیگر تمرکز کند. بهترین حالی که می گردد برای قلب دفاع استقلال متصور بود استفاده از زوج چشمی- منتظری است. بازیکنانی که از تجربه بیشتری برخوردارند و سال ها بازی در استقلال را نیز تجربه نموده اند. البته این زوج اشکالاتی هم دارد. منتظری در ماه های پایانی دوران طلایی فوتبالش قرار گرفته است و چشمی هم تازه از بند مصدومیت رها گردیده ضمن اینکه خطر مصدومیت دوباره را هم پشت خود می بیند. با این حال چاره ای جز گزینش این زوج نیست و اگر شفر می خواهد تا نیم فصل استقلال را در لیگ و جام حذفی امیدوار نگه دارد باید روی این دو نفر تمرکز بیشتری داشته باشد.

لیگ قهرمانان آسیا را باید برای استقلال به تقریب تمام گردیده دانست. خیلی رویایی است که استقلال را در بازی برگشت مقابل این تیم آماده و پر ستاره برنده ببینیم. شاید اگر امروز بخواهیم اظهار نظری واقعی را از دل شفر و بازیکنان استقلال بیرون بکشیم متفق القول به حذف تیم شان اعتراف نمایند وغیر منطقی هم هست که تفکر دیگری داشته باشند. برای استقلال اما راه لیگ هنوز باز است و با توجه به فشردگی امتیازی میان تیم های مدعی این فصل آبی ها هنوز می توانند برای خود شانس هایی را به جهت رسیدن به جام قهرمانی متصور باشند. ساختن یک خط دفاع نسبتا مطمئن استقلال را به نقطه های امیدوارنماینده ای خواهد رساند وآبی ها را در لیگ نگه خواهد داشت.

10-670

منبع: ایران ورزشی

به "چشمی - منتظری، ایده ال تر ازدانشگر - منتظری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمی - منتظری، ایده ال تر ازدانشگر - منتظری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید