نوآوران از بازار بزرگ بخش کشاورزی غفلت نکنند

به گزارش ورزش و تندرستی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نوآوران و خلاقان حوزه فناوری از بازار بزرگ بخش کشاورزی غفلت نکنند و برای این بخش وقت بگذارند.

نوآوران از بازار بزرگ بخش کشاورزی غفلت نکنند

به گزارش ورزش و تندرستی، نصرالله جهانگرد در جمع ورزش و تندرستی اظهار کرد: در شرایط کنونی که با کمبود آب و خشکسالی روبرو هستیم، حوزه کشاورزی بازار بزرگی است که از نوآوران، افراد خلاق و دارای ایده دعوت می کنیم برای این حوزه وقت بیش تری بگذارند.

وی اضافه کرد: قطعاً با اجرای ایده های فناورانه شاهد بهینه شدن مصرف انرژی، افزایش بهره وری و راندمان بهتری از نظر میزان کشت خواهیم بود.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به ظرفیت های خوب کرمانشاه در بخش کشاورزی، گفت: با توجه به این که کرمانشاه از نظر آب و هوایی و زمین های قابل کشت استانی غنی است، امیدواریم با تکیه بر نوآوری جوانان و خلاقیت هایی که دارند، شاهد نوآوری هایی در بخش کشاورزی این استان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به کارنمودهای مثبت شتاب دهنده ها، گفت: امروزه شتاب دهنده ها در کنار پارک های علم و فناوری یاری می نمایند صاحبان ایده ها در محیطی حمایتی، ایده های خود را مورد محک قرار دهند که سریع تر متوجه شوند آیا این ایده قابل اجرایی شدن هست، یا خیر.

او اضافه کرد: در صورتی که ایده قابل اجرایی شدن باشد، در این شتاب دهنده ها فرصتی برای صاحب ایده ایجاد می گردد که ایده اش را پخته تر نموده و در نهایت یک محصول را به بازار عرضه کند، در غیر ای نصورت از صرف هزینه و وقت بیشتر برای آن ایده اجتناب می نماید.

جهانگرد متذکر شد: با شکل گیری هر ایده قابل اجرا در شتاب دهنده ها، باید فرصتی فراهم گردد ایده ها به صاحبان صنایع و سرمایه گذاران معرفی شوند که از این ظرفیت استفاده نمایند.

وی با بیان این که کارهای خوبی در شتاب دهنده کارآفرینی تیک پارک علم و فناوری کرمانشاه انجام شده، گفت: چند شتاب دهنده تخصصی دیگر نیز در پارک علم و فن آوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه بتدریج در حال شکل گیری است که ابتکار خوبی برای نوآوری در حوزه های مالی، تکنولوژی، بهره وری و توسعه محصول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نوآوران از بازار بزرگ بخش کشاورزی غفلت نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوآوران از بازار بزرگ بخش کشاورزی غفلت نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید