شکست دوباره ترامپ در کسب بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی مکزیک

به گزارش ورزش و تندرستی به نقل از راشاتودی، مجلس سنای آمریکا روز پنج شنبه برای جلوگیری از دومین تعطیلی دولت فدرال در این کشور لایحه بودجه و امنیت مرزی را تصویب کرد.

شکست دوباره ترامپ در کسب بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی مکزیک

پیش بینی می گردد که این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا- با اکثریت دموکرات- به تصویب برسد و سپس برای امضای نهایی به کاخ سفید ارائه گردد.

با آنکه انتظار می رود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این لایحه را امضا کند، وی به صراحت اعلام نموده است که برای تأمین بودجه موردنیاز خود برای ساخت دیوار مرزی مکزیک وضعیت اضطراری ملی اعلام خواهد نمود.

لازم به ذکر است که لایحه مصوب در مجلس سنای آمریکا تنها 1.375 میلیارد دلار را برای حصار کشی در مرز مکزیک- آمریکا تأمین می نماید که با رقم 5.7 میلیارد دلار مورد درخواست ترامپ اختلاف بسیاری دارد.

لازم به ذکر است لایحه مصوب در مجلس سنا که با 83 رأی موافق در برابر 16 رأی مخالف به تصویب رسید، یک بودجه 22 میلیارد دلاری برای اجرای طرحهای ابتکاری امنیت مرزی تأمین می نماید.

در این لایحه همچنین بودجه لازم برای پرداخت افزایش حقوق 1.9 درصدی کارگران فدرال و همچنین یک میلیارد دلار افزایش بودجه اداره آمار و سرشماری پیش بینی شده است.

نکته جالب توجه آن است که هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات این لایحه را یک پیروزی عنوان کردند. این در حالی است که میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا از تصمیم ترامپ برای اعلام وضعیت فوق العاده ملی جهت دریافت بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی حمایت کرد!

منبع: خبرگزاری مهر

به "شکست دوباره ترامپ در کسب بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست دوباره ترامپ در کسب بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید