شاهرود از کشاورزی مدرن بی بهره است، ضرورت فراوری محصول صادرات محور

به گزارش ورزش و تندرستی، سید حسن حسینی شاهرودی عصر چهارشنبه در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کارخانه کنسانتره شاهرود بابیان اینکه در فرصت بسیار کوتاه نمی توان تمام مسائل و زجری که کشاورزان به واسطه خشک سالی و سرمازدگی طی این سال های اخیر متحمل شدند را بیان نمود، ابراز داشت: متأسفانه حمایت های حداقلی از این بهره برداران گردیده است و از سوی دیگر شرق استان سمنان را گفتند باید قطب کشاورزی باشد به همین بهانه از صنعت امروز محروم شدیم.

شاهرود از کشاورزی مدرن بی بهره است، ضرورت فراوری محصول صادرات محور

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه شما در حوزه کشاورزی استان های مختلف را دور زدید و باید وقت نیم روزی را بگذارید و دوری در شاهرود بزنید، اضافه نمود: شهرستانی که عنوان قطب کشاورزی دیده گردیده است از کشاورزی مدرن برای فراوری محصولات کشاورزی صادرات محور بی بهره است.

صادرات محصولات تازه خوری کشاورزی با مرزهوایی

عضو خانه ملت بابیان اینکه فرودگاه شاهرود برای صادرات صد هزار تن فراوری انگور و نزدیک سی هزار تن فراوری سیب و دیگر محصولات سردرختی ساخته گردیده است، ابراز داشت: محصولات کشاورزی شرق استان و شهرهای هم جوار باید با صرف کمترین زمان ممکن به مصرف تازه خوری و صادرات برسد.

حسینی شاهرودی در ادامه توضیح داد: پسته تازه دامغان به کوالالامپور و آلمان صادر و باقیمت بالایی به فروش می رسد و همچنین همین انگور در بازار عمان نزدیک 20هزار تومان خریداری و در اینجا باید دو هزار تومان بفروشیم، در مسکو نیز قیمت انگور بالا است و از سوی دیگر باید با ماشین کانتینردار این محموله ها ارسال گردد که بین راه ماشین ها را خاموش می نمایند و طبیعتاً محصول از تازه خوری می افتد.

وی بابیان اینکه تنها انگوری که در سردخانه تا شب عید می ماند انگور شاهرود است، اضافه نمود: سردخانه های مجهز و کارخانه های متعدد برای بسته بندی و ... این کالاها ایجاد شد اما نوع بسته بندی از چوب به سلولوزی به دلیل صادرات تغییر ماهیت داد اما هنوز نتوانستیم مجوز مرز هوایی را بگیریم.

وزیر جهاد مسائل شاهرود را به گوش رئیس جمهور برساند

عضو خانه ملت بابیان اینکه از وزیر جهاد می خواهیم تا مسائل شاهرود را به گوش ریاست جمهور برساند، ابراز داشت: مراحل قانونی اخذ مجوز هوایی برای صادرات محصولات کشاورزی گرفته گردیده است و تنها باید در هیئت دولت این مجوز صادر گردد که این مشکل تنها به دست ایشان حل خواهد شد.

حسینی شاهرودی در ادامه با یادآوری اینکه جشنواره انگور بیست روز دیگر در رویان برگزار می گردد، انگوری که هزاران نفر از باغداران ما را مشغول نموده است، گفت: همین شرکت کنسانتره که سه سال تمام تعطیل و در مصادره بانک کشاورزی بود باهمت مسئولان باعث شد این کارخانه به شرکت تعاونی واگذار گردد.

وی اضافه نمود: تنها حوزه فناوری و صنایع تبدیلی ما در شرق استان سمنان همین کارخانه کنسانتره است و برای محصولاتی نظیر سیب زمینی و پیاز هیچ اقدامی هنوز صورت نگرفته است.

به گزارش ورزش و تندرستی موضوع پرداخت خسارت های سرمازدگی بخش کشاورزی و حل مسائل کنسانتره ازجمله موضوعاتی بود که در این نشست موردبحث و آنالیز نهاده شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شاهرود از کشاورزی مدرن بی بهره است، ضرورت فراوری محصول صادرات محور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهرود از کشاورزی مدرن بی بهره است، ضرورت فراوری محصول صادرات محور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید