اتوبوس های کرج نفسشان بالا نمی آید

به گزارش ورزش و تندرستی، سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: شش سال است هیچ اتوبوس یارانه ای به کرج تحویل داده نشده است.

اتوبوس های کرج نفسشان بالا نمی آید

مجید استاد کاظمی در گفت وگو با خبرنگار ورزش و تندرستی اظهار کرد: حدود شش سال است که هیچ اتوبوس یارانه ای به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اضافه نشده است.

وی ادامه داد: پیش از این هر سال دولت تعدادی اتوبوس در اختیار شهرداری قرار می داد که این واگذاری بخش زیادی از احتیاج سیستم حمل و نقل عمومی شهرها را تامین می کرد.

استاد کاظمی با اشاره به چگونگی تامین هزینه های خرید این اتوبوس های یارانه ای اضافه کرد: دولت 85 درصد هزینه این اتوبوس ها را پرداخت و مابقی را نیز شهرداری ها تامین می کردند.

این مسئول شرح داد: از شش سال پیش که اتوبوس یارانه ای به شهرداری ها واگذار نمی گردد، شهرداری کرج موفق به خرید اتوبوس جدیدی نشده چون قیمت اتوبوس هر سال به میزان قابل توجهی افزایش یافته و اعتبارات محدود اجازه خرید نمی دهد.

استاد کاظمی با اشاره به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اظهار کرد: عمر مفید هر دستگاه اتوبوس حدود 10 سال است ولی در حال حاضر برخی از اتوبوس های کرج سنشان از 10 سال بیشتر است که این امر کیفیت خدمات رسانی به شهروندان را کاهش می دهد.

وی خاطر نشان کرد: برای این که ناوگان اتوبوسرانی کرج نفسی تازه کند حداقل باید 250 دستگاه اتوبوس نو به شهر اضافه گردد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: شهرداری کرج در صدد است تمام هزینه های مورد احتیاج خرید این اتوبوس ها که با نرخ امروزی دلار 200 میلیارد تومان است را در قالب تهاتر تامین کند.

وی اضافه کرد: شورای شهر مصوبه این طرح را به تصویب رسانده و امیدواریم به زودی اقدامات لازم برای خرید این اتوبوس ها از شرکت های معتبر خودروسازی شروع گردد.

وی گفت: تا زمان اضافه شدن این اتوبوس ها ضرورت دارد اتوبوس های موجود نوسازی و بهسازی شوند تا بتوانند احتیاجهای شهروندان را تا حدودی برطرف نمایند.

وی شرح داد: هفت میلیارد تومان برای بهسازی و نوسازی اتوبوس های کرج اختصاص داده شده که با تزریق آن حال سیستم حمل و نقل عمومی کرج تا حدودی خوب می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اتوبوس های کرج نفسشان بالا نمی آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبوس های کرج نفسشان بالا نمی آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید