پنجاک سیلات، تدبیر اندونزی و انفعال ایران، چرا اعتراض داریم؟

به گزارش ورزش و تندرستی، در حالی کشور اندونزی با اضافه کردن رشته پنجاک سیلات عملا 14 مدال طلا را در سبد خود قرار داد و صندلی چهارمی اش را در جدول رده بندی بازی های آسیایی قطعی کرد، موضع گیری مسئولان ورزش ایران در این خصوص قابل تامل است.

پنجاک سیلات، تدبیر اندونزی و انفعال ایران، چرا اعتراض داریم؟

به گزارش خبرنگار اعزامی ورزش و تندرستی از جاکارتا، کشور اندونزی میزبان بازی های آسیایی 2018 با اضافه کردن رشته رزمی پنچاک سیلات توانست 14 مدال طلا را دشت کند. موضوعی که پیش از این بازی ها قابل پیش بینی بود، زیرا بی شک کشور میزبان برای موفقیت در ورزش بومی خود شانس بیشتری از سایر کشورها داشت.

به همین دلیل بسیاری از کشورها نظیر چین، ژاپن و کره جنوبی به عنوان قدرت های آسیا و همچنین کشورهای خاورمیانه عملا این رشته ورزشی را تحریم کردند اما ایران 9 ورزشکار را به مسابقات پنچاک سیلات اعزام کرد و ضمن کمک به اعتبار بخشی به این رقابت ها تنها یک مدال برنز دشت کرد.

اندونزی به کمک همین تعداد طلا در رشته پنجاک سیلات صندلی ایران در رده چهارم را گرفت تا بالاخره بعد از مدت ها مسئولان ورزش کشور هوشیار شوند و نسبت به این موضوع اعتراض نمایند.

حال این که باید پرسید اساسا بعد از حضور ایران در رشته پنجاک سیلات و به رسمیت شناختن آن، اعتراض و یا شکایت از اندونزی به مجامع بین المللی چه تاثیری دارد؟

نکته مهم تر این که چرا مسئولان پیش از این نسبت به ورود این رشته موضع گیری نداشته اند؟

به هر ترتیب کاروان ایران فعلا رتبه چهارم بازی ها را به اندونزی واگذار نموده و فرار رو به جلوی مسئولان برای توجیه عدم دیپلماسی سازنده و بازی در زمین رقیب، نمی تواند دردی از ورزش دوا کند.

شاید امروز ورزش کشور بیش از هر زمان دیگری به نیروهای مجرب و جوان و با دانش در حوزه دیپلماسی احتیاج دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پنجاک سیلات، تدبیر اندونزی و انفعال ایران، چرا اعتراض داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجاک سیلات، تدبیر اندونزی و انفعال ایران، چرا اعتراض داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید