والیبال ایران چگونه به المپیک می رود؟

به گزارش ورزش و تندرستی، تیم ملی والیبال ایران برای صعود به المپیک 2020 توکیو مسابقات قاره ای را پیش رو دارد.

والیبال ایران چگونه به المپیک می رود؟

به گزارش ورزش و تندرستی، مسابقات مرحله اول انتخابی المپیک 2020 توکیو از 18 تا 20 مرداد ماه 1398 در 6 گروه چهار تیمی برگزار گردید که تیم ملی ایران در گروه E این مسابقات حضور داشت، اما با باخت برابر روسیه میزبان از راهیابی به توکیو بازماند تا ایران خود را برای صعود از بازی های قاره ای آماده کند.

به این ترتیب ملی پوشان والیبال ایران برای صعود به المپیک یک شانس دیگر را به وسیله مسابقات قاره ای دارند. مسابقات قهرمانی آسیا از 22 تا 30 شهریور ماه به میزبانی تهران برگزار خواهد شد. 8 تیم برتر قهرمانی آسیا به مسابقات مرحله نهایی انتخابی های المپیک در قاره آسیا صعود می نمایند و این 8 تیم باید از 6 دی ماه امسال در چین به مصاف یکدیگر بروند تا در نهایت قهرمان مسابقات، به عنوان نماینده قاره آسیا راهی المپیک گردد.

سخت ترین رقبای ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک قاره ای را می توان تیم های چین (میزبان)، استرالیا و حتی قطر چند ملیتی اظهار داشت. حساسیت این مسابقات از آن جهت بسیار بالا است که طبق اعلام فدراسیون جهانی تنها یک تیم از هر قاره می تواند جواز حضور در المپیک را به وسیله مسابقات گزینشی قاره ای کسب کند. پس تیم ملی ایران برای اینکه بتواند راهی توکیو گردد باید میان 8 تیم برتر آسیا مقام نخست را کسب کند. (ژاپن به دلیل میزبانی المپیک، سهمیه حضور در بازیهای 2020 را دارد.)

امیر خوشخبر سرپرست تیم ملی والیبال ایران نیز در خصوص مسابقات انتخابی المپیک قاره ای و شانس صعود ایران گفت: قطعا شرایط راحتی برای تیم ملی ایران وجود ندارد و از پیش صعود نموده نیستیم. با بازی هایی که چین و استرالیا در رقابت های مرحله اول انتخابی از خود به نمایش گذاشتند، مطمئنا رقبای ساده ای نخواهند بود. قطر نیز احتمالا با بازیکنان چند ملیتی خود برای کسب سهمیه وارد مسابقات خواهد شد که کار را سخت می نماید. امیدوارم عملکرد خوبی داشته و بتوانیم سهمیه المپیک را برای ایران کسب کنیم.

در ادامه نگاهی داریم به عملکرد رقبای ایران در مرحله نخست انتخابی المپیک:

عملکرد چین در گروه F مرحله نخست انتخابی المپیک:

چین 2 - 3 آرژانتین (25-19، 22-25، 21-25، 25-18 و 9-)

چین 3 - 1 فنلاند (25-16، 26-24 و 25-20)

چین 2 - 3 کانادا (26-24، 21-25، 17-25، 25-23 و 15-17)

راهنمایی تیم ملی والیبال چین را لوزانو سرمربی سابق تیم ملی ایران بر عهده دارد که به عقیده تعدادی از کارشناسان همین موضوع می تواند کار را برای تیم ملی ایران در دیدار با چین سخت تر کند. ناصر شهنازی در این مورد گفت: مطمئنا حضور لوزانو روی ترکیب چین کار را سخت تر از قبل می نماید. به همین دلیل امیدوارم تیم ملی ایران برای این مسابقات با برنامه ای بهتر وارد تورنمنت گردد تا کسب سهمیه کنیم.

عملکرد استرالیا در گروه C مرحله نخست انتخابی المپیک:

استرالیا 1 - 3 صربستان (28-26، 19-25، 19-25 و 30-32)

استرالیا 2 - 3 ایتالیا (25-21، 19-25، 26-24، 17-25 و 13-15)

استرالیا 3 - صفر کامرون (17-25، 16-25 و 18-25)

همچنین شهنازی پیشکسوت والیبال ایران درباره دیدار با استرالیا نیز گفت: این تیم عملکرد قابل قبولی در رقابت های مرحله نخست انتخابی المپیک داشت و نشان داد که برای کسب سهمیه مصمم است بنابراین نمی توان کار را برابر استرالیا تمام شده دانست و بهتر است کادرفنی تیم ملی ایران برنامه دقیقی برای موفقیت در رقابت های قاره ای تدوین کند.

6 تیم صعود کردند، 5 سهمیه باقی مانده

از مسابقات مرحله اول 6 تیم به المپیک صعود کردند و تکلیف 5 تیم دیگر در مسابقات قاره ای تعیین می گردد تا به همراه ژاپن میزبان، 12 تیم حاضر در المپیک را تشکیل دهند.

تیمهایی که تابحال صعود نموده اند، به ترتیب زیر هستند:

برزیل، گروه A

آمریکا، گروه B

ایتالیا، گروه C

لهستان، گروه D

روسیه، گروه E

آرژانتین، گروه F

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "والیبال ایران چگونه به المپیک می رود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والیبال ایران چگونه به المپیک می رود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید