علوم پزشکی 30 درصد تولیدات علمی کشور در عرصه بین المللی را برعهده دارد

به گزارش ورزش و تندرستی، تهران- خبرنگاران- رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تولیدات علمی اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: حدود 30 درصد تولیدات علمی کشور در عرصه بین المللی توسط حوزه پزشکی صورت می گیرد.

علوم پزشکی 30 درصد تولیدات علمی کشور در عرصه بین المللی را برعهده دارد

دکتر باقر لاریجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ورزش و تندرستی اضافه کرد: با توجه به محدود بودن تعداد اعضای هیات علمی در این حوزه نسبت به دیگر حوزه ها، این کار بزرگی است.

وی ادامه داد: در سال گذشته در حوزه پزشکی، انتشارات پزشکی ما در مجلات بین المللی سرآمد همه کشورهای منطقه حتی ترکیه بوده که جای افتخار دارد.

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم گفت: ترکیه در سال های قبل انتشارات بیشتری از ما داشت اما در سال گذشته، توانستیم از آن کشور انتشارات بیشتری فراوری کنیم.

لاریجانی ادامه داد: به نظر می رسد حوزه پزشکی با تمام توان مشغول فعالیت در حوزه های آموزش و پژوهش است و می تواند مسئولیت های زیادی برای توسعه کشور به عهده گیرد.

وی به فراوریات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره نمود و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران هم نقش سرآمدی در مجموعه فراوریات علمی کشور در حوزه علوم پزشکی ایفا می نماید.

لاریجانی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، گفت: این پژوهشگاه هم یکی از مجموعه های تاثیرگذار در فراوری علم در کشور است.

پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیش از 25 سال است که در عرصه پژوهش های حوزه پزشکی فعال است و درحال حاضر با 3 پژوهشکده علوم بالینی، علوم جمعیتی و سلولی ملکولی، 14 مرکز تحقیقات و 11 آزمایشگاه تحقیقاتی مشغول فعالیت است.

این پژوهشگاه میزبان 2 شبکه ملی تحقیقات دیابت و پوکی استخوان (استئوپروز) است و همکار سازمان جهانی بهداشت در حوزه دیابت و پوکی استخوان است.

مرکز رشد سلامت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، روز گذشته (21 اردیبهشت) با حضور جمعی از مسئولان دانشگاهی و تعدادی از استادان پژوهشگاه، افتتاح شد. مسئولان این پژوهشگاه امیدوارند که با استقرار شرکت های فناور در این مرکز رشد، شاهد فراوری ثروت از دانش باشند تا از این طریق گامی ارزشمند در جهت توسعه کشور با شتاب بیشتری برداشته گردد.

علمی ** 1201 **1485

منبع: ایرنا

به "علوم پزشکی 30 درصد تولیدات علمی کشور در عرصه بین المللی را برعهده دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علوم پزشکی 30 درصد تولیدات علمی کشور در عرصه بین المللی را برعهده دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید