تاکید بر برطرف دغدغه فرهنگیان درباره مدیریت تعارض منافع

به گزارش ورزش و تندرستی، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دولت نهم گفت یکی از شیوه های مقدماتی مدیریت تعارض منافع، سوت زنی است یعنی زمینه ای برای اعلام و معرفی کارکنانی که ممکن است منافع شخصی را منافع ملی ترجیح دهند، ایجاد گردد و به دستگاه های مربوطه ارجاع گردد.

تاکید بر برطرف دغدغه فرهنگیان درباره مدیریت تعارض منافع

محمود فرشیدی در گفت وگو با پانا در مورد مدیریت تعارض منافع در آموزش و پرورش، اظهار کرد: معنای شفاف تعارض منافع یعنی کسی در مسند تصمیم گیری، اقدام و اجرا باشد و خود نیز ذینفع تصمیم گیری باشد. در زمینه آموزش و پرورش آنچه که بیشتر مطرح شده اخذ مجوز به وسیله مسئولین برای تأسیس مدارس غیردولتی است؛ یعنی شخصی که در زمان مسئولیت خود، مجوز مدرسه غیردولتی اخذ نموده یا از امکانات آموزش و پرورش سوءاستفاده نموده است، منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح داده است که این موضوع ناشی از تعارض منافع است.

وی اضافه کرد: به نظر من علاوه بر این، مسائل دیگری نیز وجود داشته و دارد و به طور کلی هر امتیازی که قرار است واگذار شود، اگر ضابطه مند نباشد، طبعاً تصمیم گیران خود یا دوستانشان را در اولویت قرار می دهند. یکی از دغدغه های ما این بود که کارمندان حوزه ستادی وزارتخانه از این امتیاز استفاده نکنند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش اعلام کرد: دادن تسهیلات و قرارداد بستن با شرکت ها و انتشار کتاب نیز از دیگر موضوعاتی است که به تعارض منافع باز می شود.

وی با بیان اینکه یکی از بخش هایی که مدیریت تعارض منافع در آن باید مورد توجه قرار گیرد، پژوهشگاه ها و پژوهش سراهاست، تأکید کرد: ضوابط در زمینه های مختلف باید شفاف باشد و نظارت دقیق بر اجرای این ضوابط و برخورد قاطع با کسانی که سوء استفاده کردند، صورت گیرد. همان گونه که رئیس جمهوری تأکید کردند، یکی از شیوه های مقدماتی این نیز سوت زنی است یعنی زمینه ای برای اعلام و معرفی کارکنانی که ممکن است منافع شخصی را منافع ملی ترجیح دهند، ایجاد شود و به دستگاه های مربوطه ارجاع شود. فرهنگیان در این زمینه نگرانی های بسیاری دارند و امیدواریم آن طور که شایسته است این موضوعات برای معلمان تبیین شود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تاکید بر برطرف دغدغه فرهنگیان درباره مدیریت تعارض منافع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر برطرف دغدغه فرهنگیان درباره مدیریت تعارض منافع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید